Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty

Płatności odroczone sprawdziły się w przypadku zakupów dokonywanych przez konsumentów. Trudno się zatem dziwić, że teraz ta forma zapłaty ma być dostępna dla przedsiębiorców.

Aktualizacja: 06.09.2024 06:30 Publikacja: 06.09.2024 04:30

Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty

Foto: Adobe Stock

Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, operator płatniczy Tpay we współpracy z firmą PragmaPay uruchomi dla firm usługę odroczenia płatności za zakupy. Podobny charakter ma rozwijana przez Allegro, adresowana do biznesu, funkcjonalność Allegro Pay Business. Przenoszenie rozwiązań znanych konsumentom do ofert skierowanych do firm nabiera impetu.

Firmowy impuls zakupowy

O tym, jak popularne może być odłożenie płatności za zakupy na kilka tygodni, mogą świadczyć wyniki badań firmy konsultingowej Kearney: wynika z nich, że z takiej opcji skorzystało już dwóch na trzech kupujących, a Polacy są pod tym względem w europejskiej czołówce. Taką możliwość oferuje już 70 proc. sklepów internetowych działających w Polsce.

Najwyraźniej ich doświadczenia z takim kredytowaniem klienta są na tyle dobre, że teraz rynek chciałby się otworzyć na klientów biznesowych. Nic zaskakującego, biorąc pod uwagę, że kręgosłupem gospodarki są firmy małe, często jednoosobowe – ich właściciele ulegają tym samym impulsom zakupowym co klient indywidualny. Gdy oferowane im są podobne warunki – kilka tygodni (zwykle od dwóch do ośmiu) odroczenia oraz oprocentowanie na poziomie 0 proc. – decyzja wydaje się być prosta.

Czytaj więcej

Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy

Płatności odroczone dla firm. Korzyści dla e-sklepów

Dla sprzedających rozwiązanie też ma wiele plusów: kontakt z klientem, a także ryzyko związane z finalnym uregulowaniem płatności bierze na siebie dostawca płatności odroczonych, sprzedawca otrzymuje zapłatę w momencie złożenia zamówienia na towar. Płatności odroczone sprawiają, że wartość koszyków zakupowych rośnie, za to spada odsetek niedokończonych transakcji. Ponadto w obecnej chwili oferowanie takiej płatności znacząco podnosi konkurencyjność oferującego je e-sklepu – a zapewne za jakiś czas będzie rynkowym standardem.

Eksperci spodziewają się dalszego wzrostu popularności płatności odroczonych – na poziomie nawet 35 proc. rocznie w perspektywie roku 2028. – Pod względem rozwoju model sprzedaży B2B był opóźniony w stosunku do B2C. Teraz jednak dynamicznie się rozwija – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający w Unity Group. – Obecnie banki coraz śmielej wchodzą w e-commerce, operatorzy płatności rozwijają usługi finansowe, firmy logistyczne dodają opcję montażu dostarczanego sprzętu. Każdy chce uzyskać dodatkową marżę na obsługiwanych transakcjach lub wejść w nowy kanał sprzedaży – dodaje.

Możliwe zresztą, że to nie koniec: rynek nieustannie szuka nowinek.

Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, operator płatniczy Tpay we współpracy z firmą PragmaPay uruchomi dla firm usługę odroczenia płatności za zakupy. Podobny charakter ma rozwijana przez Allegro, adresowana do biznesu, funkcjonalność Allegro Pay Business. Przenoszenie rozwiązań znanych konsumentom do ofert skierowanych do firm nabiera impetu.

Firmowy impuls zakupowy

Pozostało 88% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd