5-proc. VAT na większość produktów spożywczych to teraz dla branży zdecydowanie największe wyzwanie. Ceny bowiem nadal rosną w ujęciu rocznym, a dołożenie do tego jeszcze podatku spowoduje, że konsumenci znowu zaczną ostro ciąć wydatki. W efekcie zmiana prowadzi do ostrej walki cenowej, w której na razie górą są duże sieci.
Teraz to Kaufland zapowiedział, że zamraża VAT na żywność, a akcja dotyczy ponad 10 tys. produktów. To najwięcej spośród ostatnio ogłoszonych przez inne sieci handlowe. Firma zapowiedziała czasowy charakter akcji, która potrwa od 1 do 30 kwietnia br. Lista artykułów objętych akcją „Zamrażamy VAT” dostępna jest na stronie internetowej oraz w punktach informacyjnych w sklepach. Z akcji wyłączone są m.in. świeże owoce i warzywa.
Ktoś za te podwyżki VAT zapłaci
Wcześniej Lidl również zapowiedział, że jego klienci ponad 1,6 tys. produktów spożywczych nadal będą mogli kupić w cenie na poziomie sprzed podwyżki VAT. To choćby pieczywo, produkty mleczarskie, owoce i warzywa czy mięso oraz wędliny. Branża czeka na ruch Biedronki, największa sieć nie ogłosiła jeszcze swoich planów marketingowych w zakresie powrotu VAT, a biuro prasowe nie odpowiada na pytania na ten temat. – Biedronka może zaszachować nas wszystkich i na to się zanosi, ponieważ czekają z ogłoszeniem szczegółów swojej akcji do ostatniej chwili – przyznaje prezes jednej z dużych sieci.
Czytaj więcej
Na kilka dni przed powrotem 5-proc. stawki VAT na większość produktów spożywczych sieci handlowe ogłaszają, że biorą go na siebie i konsumenci nie odczują podwyżek cen.