Lidl ogłosił właśnie akcję VAT STOP. Sieć bierze na siebie 5-proc. stawkę podatku, która wraca po dwóch latach przerwy od kwietnia. Ogłosiło to w marcu Ministerstwo Finansów. W piątek sieć drogerii dm także ogłosiła, że podatek bierze na siebie i nie odczują go jej klienci.
Lidl prowadzi jednak wojnę cenową z Biedronką, stąd ruchy tych dwóch największych sieci handlowych w Polsce są najbaczniej obserwowane tak przez klientów, jak i konkurencję.
Czytaj więcej
Stało się to czego wszyscy się spodziewali, sieci handlowe już zaczynają zapowiadać, iż biorą na siebie wracający od 1 kwietnia 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych. Co zrobią Lidl i Biedronka?
Lidl nie podwyższy cen mimo powrotu VAT
Decyzja Lidla trochę stawia teraz inne sieci pod ścianą. Mają jeszcze tydzień na decyzję, jak podejść do nowych realiów podatkowych oraz decyzji dużego konkurenta.
Lidl podaje, że jego klienci ponad 1,6 tys. produktów spożywczych nadal będą mogli kupić w cenie na poziomie sprzed podwyżki VAT. To choćby pieczywo, produkty mleczarskie, owoce i warzywa czy mięso oraz wędliny.