OC&C Retail Proposition Index to badanie konsumenckie prowadzone od 2012 r. W obecnej edycji badano ocenę sprzedawców przez ponad 2,5 tys. osób. W poszczególnych kategoriach sytuacja się różni. Za najniższe ceny najlepiej oceniony został AliExpress, za kreowanie trendów Zalando, w kilku kategoriach triumfował e-sklep z artykułami dla zwierząt zooplus. Za jakość najmocniejsze notowania dostał Adidas, a za zaufanie do marki Nike. Za wybór towarów i łatwość kupowania z kolei ogólny lider, czyli Allegro.
– Mamy już prawie 20 milionów aktywnych kupujących w Europie Środkowej i liczba ta rośnie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Przywiązanie kupujących do Allegro idzie w parze z częstotliwością zakupów – mówi Roy Perticucci, prezes Allegro. – Mimo nie najłatwiejszego czwartego kwartału, kiedy konsumenci wstrzymywali się z większymi wydatkami, radziliśmy sobie lepiej niż większość firm handlu detalicznego – dodaje.
Allegro podaje, że więcej niż co trzeci Polak to aktywny kupujący, również co druga firma robi tam zakupy.
Słabo w badaniu wypadają sklepy spożywcze, choć to w nich Polacy pojawiają się najczęściej i wydają najwięcej. W ogólnej ocenie najlepiej wypada Lidl, jako jedyny sklasyfikowany w pierwszej dziesiątce. Biedronka jest na trzeciej pozycji w ocenach programu lojalnościowego, a Lidl na czwartej za zaufanie do marki.