NEONET wystartował w 2003 r. we Wrocławiu. Od tego czasu zbudował sieć blisko 300 sklepów stając się konkurentem trzech innych dużych graczy czyli Media Ekspert, Media Markt i Euro AGD. W ostatni czwartek, 30 listopada czwartek NEONET z pompą otwierał kolejny sklep, w Kępnie.
Spółka wymaga naprawy
W piątek, 1 grudnia, po tym jak media obiegła informacja o kłopotach NEONET, zarząd tej firmy poinformował, że 27 listopada złożył w Sądzie Rejonowym we Wrocławiu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. – Celem złożonego wniosku nie jest rozpoczęcie postępowania upadłościowego – zapewnił zarząd NEONET.
Wyjaśnił, że decyzja o złożeniu wniosku restrukturyzacyjnego jest odpowiedzią na problemy płynnościowe spółki. - Na tę sytuację wpłynęło kilka czynników, w tym niezależnych od spółki, jak obecna sytuacja na rynku sprzedaży AGD, RTV, GSM i IT. Dostrzegając istniejące zagrożenia oraz działając w trosce o bezpieczeństwo i ciągłość zakupów realizowanych przez klientów, zarząd NEONET jest przekonany, że postępowanie restrukturyzacyjne stanowi odpowiednią formę uzdrowienia zaistniałej sytuacji – czytamy w jego oświadczeniu NEONET.
Zarząd spółki zapewnia, że w toku trwającego procesu restrukturyzacji, żaden klient sieci NEONET nie odczuje trudności i problemów w zakupach oraz obsłudze obecnych oraz przyszłych zamówień realizowanych w sklepach stacjonarnych oraz online. - Podjęte kroki nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową – zapewnia zarząd NEONET.
Czytaj więcej
Spada sprzedaż w efekcie konsumenckich oszczędności. Na dodatek coraz więcej klientów właśnie te kategorie chce kupować tylko online. Sklepom stacjonarnym coraz trudniej utrzymać poziomy sprzedaży.