Żaden kryzys nie jest straszny dla Lego

Duński producent klocków w 2022 r. zwiększył sprzedaż aż 17 proc. umacniając się na pozycji największego producenta zabawek na świecie. W tym roku chce dalej rosnąć.

Publikacja: 07.03.2023 10:58

Żaden kryzys nie jest straszny dla Lego

Foto: Bloomberg

Grupa Lego podała, że w 2022 r. jej przychody wzrosły o 17 proc. do 64,6 miliarda duńskich koron (ponad 40 mld zł). Firma wyjaśnia, że wyniki były napędzane dużym popytem na produkty firmy, partnerstwami ze sprzedawcami detalicznymi zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, solidną platformą handlu elektronicznego i elastyczną globalną siecią łańcucha dostaw.

- Rok 2022 był kamieniem milowym dla Grupy, obchodziliśmy 90. rocznicę powstania. Nasze dobre wyniki pokazują, że nasza oferta jest bardziej odpowiednia i atrakcyjna niż kiedykolwiek - mówi dyrektor generalny Grupy LEGO, Niels B. Christiansen. - Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów, powyżej oczekiwań i pomimo trudnych warunków rynkowych - dodaje.

Czytaj więcej

Z opakowania Toblerone zniknie znany symbol. Bo to już nie szwajcarski produkt

Zysk operacyjny wzrósł o 5 proc. do 17,9 mld koron, w porównaniu z 17 mld w 2021 r. Zysk netto wyniósł 13,8 mld koron, co oznacza wzrost o 4 proc. Firma podkreśla, że wyniki te zostały osiągnięte pomimo nadzwyczajnej presji inflacyjnej na koszty materiałów, frachtu i energii.

Sprzedaż konsumencka wzrosła w 2022 roku o 12 proc., osiągając wzrost we wszystkich głównych grupach rynkowych, ze szczególnie dobrymi wynikami w obu Amerykach i Europie Zachodniej. 48 proc. produktów to nowa oferta choć na liście najpopularniejszych motywów są nadal serie takie jak Lego City, Icons i Technic, a także motywy z partnerami jak Star Wars i Harry Potter.

W ciągu roku Grupa otworzyła 155 nowych sklepów pod marką Lego, osiągając łączną liczbę 904 na całym świecie. Rozpoczęła budowę nowej fabryki neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla w Binh Duong w Wietnamie i ogłosiła plany budowy fabryki neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla w Richmond w Wirginii w USA, aby sprostać przyszłemu popytowi w obu Amerykach. Lego spodziewa się jednocyfrowego wzrostu przychodów w 2023 roku, wyprzedzając globalny rynek zabawek i będzie nadal przyspieszać inwestycje w inicjatywy strategiczne. 

Grupa Lego podała, że w 2022 r. jej przychody wzrosły o 17 proc. do 64,6 miliarda duńskich koron (ponad 40 mld zł). Firma wyjaśnia, że wyniki były napędzane dużym popytem na produkty firmy, partnerstwami ze sprzedawcami detalicznymi zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, solidną platformą handlu elektronicznego i elastyczną globalną siecią łańcucha dostaw.

- Rok 2022 był kamieniem milowym dla Grupy, obchodziliśmy 90. rocznicę powstania. Nasze dobre wyniki pokazują, że nasza oferta jest bardziej odpowiednia i atrakcyjna niż kiedykolwiek - mówi dyrektor generalny Grupy LEGO, Niels B. Christiansen. - Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów, powyżej oczekiwań i pomimo trudnych warunków rynkowych - dodaje.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd