Grupa Lego podała, że w 2022 r. jej przychody wzrosły o 17 proc. do 64,6 miliarda duńskich koron (ponad 40 mld zł). Firma wyjaśnia, że wyniki były napędzane dużym popytem na produkty firmy, partnerstwami ze sprzedawcami detalicznymi zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, solidną platformą handlu elektronicznego i elastyczną globalną siecią łańcucha dostaw.
- Rok 2022 był kamieniem milowym dla Grupy, obchodziliśmy 90. rocznicę powstania. Nasze dobre wyniki pokazują, że nasza oferta jest bardziej odpowiednia i atrakcyjna niż kiedykolwiek - mówi dyrektor generalny Grupy LEGO, Niels B. Christiansen. - Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów, powyżej oczekiwań i pomimo trudnych warunków rynkowych - dodaje.
Czytaj więcej
Wyprowadzenie produkcji poza Szwajcarię skutkuje utratą prawa do korzystania z wizerunku szwajcarskiej góry Matterhorn.
Zysk operacyjny wzrósł o 5 proc. do 17,9 mld koron, w porównaniu z 17 mld w 2021 r. Zysk netto wyniósł 13,8 mld koron, co oznacza wzrost o 4 proc. Firma podkreśla, że wyniki te zostały osiągnięte pomimo nadzwyczajnej presji inflacyjnej na koszty materiałów, frachtu i energii.
Sprzedaż konsumencka wzrosła w 2022 roku o 12 proc., osiągając wzrost we wszystkich głównych grupach rynkowych, ze szczególnie dobrymi wynikami w obu Amerykach i Europie Zachodniej. 48 proc. produktów to nowa oferta choć na liście najpopularniejszych motywów są nadal serie takie jak Lego City, Icons i Technic, a także motywy z partnerami jak Star Wars i Harry Potter.