Świadomość rynku czasem przeszkadza

Z Weroniką Czołnowską, specjalistką od promocji festiwalowej i sprzedaży filmów krótkometrażowych oraz producentką, rozmawia Aleksandra Różdżyńska z Serwisu Pierwsze Ujęcie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Publikacja: 20.03.2014 15:59

Weronika Czołnowska, Fot. Robert Mainka

Weronika Czołnowska, Fot. Robert Mainka

Foto: PISF

PISF: Czym dokładnie zajmujesz się z Szkole Filmowej w Łodzi?

Weronika Czołnowska:

Sprzedażą i szeroko pojętą promocją filmów studentów. Uczestniczę w targach, gdzie szukam potencjalnych kontrahentów. Programuję pokazy specjalne filmów szkolnych, zarówno archiwalnych, jak i współczesnych. Mam w głowie bazę setek filmów i twórców.

Jeździsz po festiwalach, obserwujesz rynek nie tylko europejski. Co Twoim zdaniem decyduje o międzynarodowym sukcesie filmu?

Nie ma reguł. Każdy festiwal będący przepustką do promocji ma swoją specyfikę, a może bardziej selekcjonerzy mają swoje gusta. Trzeba o tym pamiętać i nie zniechęcać się do zgłaszania filmu, nawet, jeśli przez kilka imprez został odrzucony. Czasem zabiera to kilka miesięcy, zanim film "zaskoczy".

A bywa, że nie udaje się to w ogóle?

Tak. Ale wtedy i tak warto zrobić wydarzenie związane z premierą filmu. Media społecznościowe bardzo to ułatwiają. Można wypromować premierę online albo zorganizować pokaz w zaprzyjaźnionym, lokalnym kinie. Na pewno nie można chować głowy w piasek. Film powstaje w końcu długo i warto, żeby ktoś go zobaczył. Konfrontacja z widzem jest najważniejsza.

Czytaj więcej na stronie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

PISF: Czym dokładnie zajmujesz się z Szkole Filmowej w Łodzi?

Weronika Czołnowska:

Pozostało 93% artykułu
Film
Aurum Film broni się przed zarzutami: „Ministranci” pionkiem w grze między PISF a Ministerstwem Kultury?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Film
Powstanie nowa wersja słynnej „Muchy” Davida Cronenberga
Film
Sprawa Karoliny Rozwód. Obraduje Rada PISF-u
Film
„Imago" nareszcie w polskich kinach: Kobieta niezależna i zbuntowana
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Film
Rekomendacje filmowe: Iran, Watykan i Trójmiasto końca lat 80.
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni