Francuzi w gdyńskim porcie

Atic Services kupi Morski Terminal Masowy Gdynia. Jego oferta została uznana za korzystniejszą m.in. od tej złożonej przez CTL Logistics

Publikacja: 23.07.2010 14:35

Chętnych do kupieni 100 proc. udziałów spółki przeładunkowej było 9 firm. Wśród nich m.in. Cargill, Louis Dreyfus Commodities, Getreide czy Cefetra.

— Atic złożył najkorzystniejszą ofertę, teraz będzie przeprowadzać due dilligence — mówi „Rz” Janusz Jarosiński, prezes portu morskiego w Gdyni. Jak dodaje, liczy, że umowa kupna udziałów zostanie podpisana pod koniec tego roku, najpóźniej na początku roku 2011. Udziały mają być warte kilkadziesiąt mln zł.

Na obecnym etapie prywatyzacji Atic przystąpi również do negocjacji pakietu socjalnego z organizacjami związkowymi działającymi w Spółce MTMG.

Proces prywatyzacji powinien zostać zakończony na początku 2011 r. Spółka Morski Terminal Masowy Gdynia zajmuje się świadczeniem usług przeładunkowych i składowaniem towarów masowych, czyli węgla, koksu, rud, zbóż i pasz oraz ładunków płynnych takich jak chemikalia, ropa i przetwory naftowe. Jak zapewniają władze gdyńskiego portu spółka od lat notuje dobre wyniki finansowe.

Z kolei, spółka wybrana do przeprowadzanie due gilligence — Atic Services jest jedną z największych europejskich spółek zajmujących się logistyką towarów masowych, głownie węgla. Zajmuje się zarówno dostarczaniem towarów, zarządzaniem transportem z miejsce nadania do punktu przeznaczenia czy przeładowywaniem towarów.

Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading. Od początku roku przeładunki w gdyńskim porcie wzrosły o ok. 13 proc. Prognozy przewidywały wzrost o ok. 3 proc. W 2008 roku przez port przewinęło się 15,5 mln ton towarów, już w roku 2009 — zaledwie 13,3 mln ton. Prognoza na ten rok przewiduje przeładowanie 15,1 mln ton ładunków.

Chętnych do kupieni 100 proc. udziałów spółki przeładunkowej było 9 firm. Wśród nich m.in. Cargill, Louis Dreyfus Commodities, Getreide czy Cefetra.

— Atic złożył najkorzystniejszą ofertę, teraz będzie przeprowadzać due dilligence — mówi „Rz” Janusz Jarosiński, prezes portu morskiego w Gdyni. Jak dodaje, liczy, że umowa kupna udziałów zostanie podpisana pod koniec tego roku, najpóźniej na początku roku 2011. Udziały mają być warte kilkadziesiąt mln zł.

Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje