Nivea hitem w Afryce

Niemiecki koncern kosmetyczny Beiersdorf, właściciel m.in. marki Nivea, poinformował, że ostatni rok by dla niego wyjątkowo dobry na niemal wszystkich rynkach. Wzrosły obroty i zyski, ale słaba sprzedaż w jednym kraju obniżyła zysk netto.

Publikacja: 13.02.2015 12:24

Nivea hitem w Afryce

Foto: Bloomberg

Do dobrych wyników eksportowych dołożyło się słabe euro.

Wzrost sprzedaży Beiersdorf zanotował na wszystkich rynkach, poza Chinami. Jednak właśnie przez ten słaby wynik w Państwie Środka niemiecki koncern w zeszły rok zakończył zyskiem netto na poziomie 529 mln euro - rok wcześniej zysk wyniósł 534 mln euro.

Teraz kierownictwo Beiersdorf zastanawia się jak przekonać Chińczyków do swoich produktów, tak by sprzedaż także na tym rynku rosła tak dobrze jak w innych krajach Azji, Australii a przede wszystkim w Afryce.

Prezes koncernu Stefan Heidenreich zapewnił, że firma nie zrezygnuje z wypłaty dywidend i za 2014 wyniesie ona 70 centów za akcję. Analitycy liczyli na 78 centów za akcję.

Koncern poinformował, że mimo niezadowalających wyników w Chinach udało mu się osiągnąć postanowione w zeszłym roku cele.

W pierwszej połowie zeszłego roku silne euro zahamowało eksport koncernu poza strefę euro. Jednak całoroczne obroty są wyższe o 2,3 proc.  i wyniosły 6,3 mld euro. Dobre wyniki sprzedaży zanotowały przede wszystkim takie marki jak Nivea i Tesa - producent taśmy klejącej.

Do dobrych wyników eksportowych dołożyło się słabe euro.

Wzrost sprzedaży Beiersdorf zanotował na wszystkich rynkach, poza Chinami. Jednak właśnie przez ten słaby wynik w Państwie Środka niemiecki koncern w zeszły rok zakończył zyskiem netto na poziomie 529 mln euro - rok wcześniej zysk wyniósł 534 mln euro.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową