Nivea hitem w Afryce

Niemiecki koncern kosmetyczny Beiersdorf, właściciel m.in. marki Nivea, poinformował, że ostatni rok by dla niego wyjątkowo dobry na niemal wszystkich rynkach. Wzrosły obroty i zyski, ale słaba sprzedaż w jednym kraju obniżyła zysk netto.

Publikacja: 13.02.2015 12:24

Nivea hitem w Afryce

Foto: Bloomberg

Do dobrych wyników eksportowych dołożyło się słabe euro.

Wzrost sprzedaży Beiersdorf zanotował na wszystkich rynkach, poza Chinami. Jednak właśnie przez ten słaby wynik w Państwie Środka niemiecki koncern w zeszły rok zakończył zyskiem netto na poziomie 529 mln euro - rok wcześniej zysk wyniósł 534 mln euro.

Teraz kierownictwo Beiersdorf zastanawia się jak przekonać Chińczyków do swoich produktów, tak by sprzedaż także na tym rynku rosła tak dobrze jak w innych krajach Azji, Australii a przede wszystkim w Afryce.

Prezes koncernu Stefan Heidenreich zapewnił, że firma nie zrezygnuje z wypłaty dywidend i za 2014 wyniesie ona 70 centów za akcję. Analitycy liczyli na 78 centów za akcję.

Koncern poinformował, że mimo niezadowalających wyników w Chinach udało mu się osiągnąć postanowione w zeszłym roku cele.

W pierwszej połowie zeszłego roku silne euro zahamowało eksport koncernu poza strefę euro. Jednak całoroczne obroty są wyższe o 2,3 proc.  i wyniosły 6,3 mld euro. Dobre wyniki sprzedaży zanotowały przede wszystkim takie marki jak Nivea i Tesa - producent taśmy klejącej.

Do dobrych wyników eksportowych dołożyło się słabe euro.

Wzrost sprzedaży Beiersdorf zanotował na wszystkich rynkach, poza Chinami. Jednak właśnie przez ten słaby wynik w Państwie Środka niemiecki koncern w zeszły rok zakończył zyskiem netto na poziomie 529 mln euro - rok wcześniej zysk wyniósł 534 mln euro.

Biznes
Prokuratura odmawia śledztwa w sprawie telefonu Janusza Palikota
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Podwyżki cen zablokowane. Gigantyczna kara dla kablówki
Biznes
Gotowi na karierę w polskim biznesie?
Biznes
Kolejny miliard w zamówieniach dla polskiej zbrojeniówki. HSW z kontraktem
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Rusza aukcja 5G 2.0. UKE mocno tnie cenę wywoławczą
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni