Przychody Grupy Redan we wrześniu wzrosły o 8 proc., do 45 mln zł (w sierpniu był spadek o 8 proc.). Narastająco przez pierwszych dziewięć miesięcy tego roku obroty wyniosły 383 mln zł i były wyższe o 10 proc. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec września wyniosła 113,8 tys. mkw., co oznacza wzrost o 10 proc.
- We wrześniu powróciliśmy do kilkunastoprocentowych dynamik sprzedaży notowanych we wcześniejszych miesiącach. Poprawa obrotów została osiągnięta zarówno w części dyskontowej oraz krajowej sieci Top Secret - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.
W dyskontowej sieci TXM Textilmarket obroty wzrosły o 13 proc., do 26 mln zł. - Mimo niekorzystnych we wrześniu warunków pogodowych związanych z wysokimi temperaturami, które nie sprzyjały zakupom odzieży jesiennej, w sieci TXM Textilmarket konsekwentnie, tak jak w poprzednich miesiącach, zrealizowaliśmy wysoki przyrost sprzedaży – uważa Lech Przemieniecki, prezes TXM. Od początku roku przychody tej dyskontowej sieci wzrosły o 14 proc., do 217 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 334 sklepy własne o łącznej powierzchni 72,5 tys. mkw. i była o 13 proc. większa niż na koniec września 2014 r.
Z kolei biznes modowy (marki Top Secret, Troll i DryWash) we wrześniu zanotował 1 proc. wzrostu przychodów, do 18 mln zł. W tym sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci modowej wyniosła 15 mln zł i była wyższa o 16 proc. od uzyskanej we wrześniu 2014 r. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 40% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku..
- W sklepach porównywalnych segmentu modowego, czyli działających ponad 12 miesięcy, we wrześniu zanotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Uwzględniając jednak prowadzoną w tym okresie kampanię reklamową osiągnięte dynamiki są znacząco poniżej naszych oczekiwań – uważa Kruszyński.