ZCP chodzi o opracowanie ram dla szerokiego wsparcia i wykorzystania technologii immersyjnych w biznesie, edukacji i kulturze. Metawersum miałoby bowiem stać się – obok sztucznej inteligencji – jednym z technologicznych kół zamachowych nowoczesnej gospodarki.
– Polska już wykorzystuje nowe rozwiązania technologiczne w różnych dziedzinach, m.in. w edukacji, medycynie czy bankowości, a według danych indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego DESI tempo polskiego rozwoju cyfrowego jest powyżej unijnej średniej. Innowacyjne praktyki oraz plany na udoskonalenie infrastruktury cyfrowej wskazują na to, że Polska ma dużą szansę dorównać innym państwom członkowskim na poziomie technologicznym – komentuje Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w koncernie Meta.
Czytaj więcej
Obecnie najważniejsze są dane i cyberbezpieczeństwo. Dlatego z dużą atencją obserwujemy nie tylko rozwój sztucznej inteligencji, ale również komputerów kwantowych – mówi Grzegorz Olszewski, prezes zarządu Alior Banku.
Firma Marka Zuckerberga mocno postawiła na metawersum (niedawno do tego wyścigu dołączył Apple, wprowadzając na rynek gogle Vision Pro), ale ów koncept cyfrowych światów i avatarów na razie zawodzi. Najlepiej świadczą o tym wyniki Reality Labs (spółka Mety odpowiadająca za technologie VR i AR), od końca 2020 r. wygenerowało już przeszło 42 mld dol. straty.