Renault jednocześnie ocenia opcje dotyczące większościowego pakietu akcji AvtoVAZa, największego producenta samochodów w Rosji. W rezultacie francuski producent samochodów zrewidował marżę swojej grupy operacyjnej do około 3 proc. Wcześniej przewidywał 4 proc.
Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski wcześniej oskarżył Renault o finansowanie wojny i powiedział, że Renault, z innymi francuskimi firmami, musi przestać „finansować morderstwa dzieci i kobiet”.
Pod koniec lutego francuski Renault zawiesił produkcję w swojej fabryce pod Moskwą. Dwa dni temu miał ją wznowić Poprzednie przerwy w pracy nie były spowodowane protestem przeciwko inwazji Rosji na Ukrainę, ale „wymuszone przez kłopoty logistyczne” .
Czytaj więcej
Pod koniec lutego francuski Renault zawiesił produkcję w swojej fabryce pod Moskwą. Właśnie ją wznowił — podał Reuters powołując się na rzecznika firmy. Po przerwie rusza także produkcja Lady w zakładach AvtoVAZa w Iżewsku, która należy do Renaulta i jego rosyjskiego partnera.
Renault jest zachodnim producentem samochodów najbardziej narażonym na kontakt z Rosją, gdzie według Citibanku generuje 8 proc. swoich podstawowych dochodów, głównie poprzez 69 proc. udziałów w Avtovaz, który jest za marką samochodową Łada.