Opancerzone samochody nie są już tylko fanaberią brazylijskich milionerów. Siódma największa gospodarka świata zmaga się ogromną liczbą napadów, morderstw i porwań. Znaczna ich część odbywa się, kiedy ofiara w swoim samochodzie stoi w korku lub na światłach.
Cztery lata temu DuPont wprowadził zestaw opancerzenia Armura, który składa się z kuloodpornego Kevlaru i wzmocnionych szyb Sentry Glas. Przedstawiciele brazylijskiej klasy średniej wreszcie mogą sobie pozwolić na wzmocnienie swoich samochodów takich producentów jak Chevrolet, Honda oraz Kia. – Chcieliśmy zaproponować jakieś rozwiązanie rodzinom, które chciały lepszej ochrony, ale nie było ich stać na fabrycznie opancerzony samochód – powiedział Carlos Benatto, kierownik sprzedaży pancerzy Armura w amerykańskiej firmie.
W samej Brazylii sprzedaż tego typu opancerzenia w pierwszym kwartale b.r. wzrosła o 70 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Roczna wartość sprzedaży sięgnęła dziesiątek milionów dolarów, ale DuPont nie ujawnił konkretnej liczby. Dział Bezpieczeństwa i Ochrony, który w tej firmie wytwarza zestawy Armura, w 2011 r. zwiększył wartość sprzedaży do prawie 4 mld dol.
DuPont, którego naukowcy jako pierwsi wytworzyli takie materiały jak nylon, teflon czy kevlar, zamierza opancerzyć również taksówki, które będą przewozić kibiców podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2014 r. oraz Igrzysk Olimpijskich w 2016 r.
Kosztujący 12 tys. dol. zestaw opancerzenia Armura zapewnia ochronę przed większością pocisków wystrzeliwanych z powszechnie używanej w Brazylii broni ręcznej. Montaż wzmocnienia zajmuje 15 dni, kiedy wykwalifikowani przez DuPonta mechanicy wymieniają tradycyjne szyby na specjalnie wzmocnione przez chemicznego giganta, nazwane SentryGlas. Modyfikowane są również drzwi, które wzmacnia się kuloodpornym Kevlarem. Zdaniem DuPonta, zużycie paliwa tak wzmocnionego samochodu nie rośnie znacząco, ponieważ sam zestaw waży ok. 90 kg. Armura może być zamontowana tylko w 11 modelach samochodów, dlatego DuPont rozmawia już z producentami samochodów w sprawie fabrycznego montowania jego opancerzenia w nowych autach.