Brazylia: rośnie sprzedaż samochodowych pancerzy

Lekkie wzmocnienia samochodów oferowane przez DuPont, trzecią największą firmę chemiczną na świecie, podbijają brazylijski rynek.

Publikacja: 16.04.2012 15:32

Brazylia: rośnie sprzedaż samochodowych pancerzy

Foto: Flickr

Opancerzone samochody nie są już tylko fanaberią brazylijskich milionerów. Siódma największa gospodarka świata zmaga się ogromną liczbą napadów, morderstw i porwań. Znaczna ich część odbywa się, kiedy ofiara w swoim samochodzie stoi w korku lub na światłach.

Cztery lata temu DuPont wprowadził zestaw opancerzenia Armura, który składa się z kuloodpornego Kevlaru i wzmocnionych szyb Sentry Glas. Przedstawiciele brazylijskiej klasy średniej wreszcie mogą sobie pozwolić na wzmocnienie swoich samochodów takich producentów jak Chevrolet, Honda oraz Kia. – Chcieliśmy zaproponować jakieś rozwiązanie rodzinom, które chciały lepszej ochrony, ale nie było ich stać na fabrycznie opancerzony samochód – powiedział Carlos Benatto, kierownik sprzedaży pancerzy Armura w amerykańskiej firmie.

W samej Brazylii sprzedaż tego typu opancerzenia w pierwszym kwartale b.r. wzrosła o 70 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Roczna wartość sprzedaży sięgnęła dziesiątek milionów dolarów, ale DuPont nie ujawnił konkretnej liczby. Dział Bezpieczeństwa i Ochrony, który w tej firmie wytwarza zestawy Armura, w 2011 r. zwiększył wartość sprzedaży do prawie 4 mld dol.

DuPont, którego naukowcy jako pierwsi wytworzyli takie materiały jak nylon, teflon czy kevlar, zamierza opancerzyć również taksówki, które będą przewozić kibiców podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2014 r. oraz Igrzysk Olimpijskich w 2016 r.

Kosztujący 12 tys. dol. zestaw opancerzenia Armura zapewnia ochronę przed większością pocisków wystrzeliwanych z powszechnie używanej w Brazylii broni ręcznej. Montaż wzmocnienia zajmuje 15 dni, kiedy wykwalifikowani przez DuPonta mechanicy wymieniają tradycyjne szyby na specjalnie wzmocnione przez chemicznego giganta, nazwane SentryGlas. Modyfikowane są również drzwi, które wzmacnia się kuloodpornym Kevlarem. Zdaniem DuPonta, zużycie paliwa tak wzmocnionego samochodu nie rośnie znacząco, ponieważ sam zestaw waży ok. 90 kg. Armura może być zamontowana tylko w 11 modelach samochodów, dlatego DuPont rozmawia już z producentami samochodów w sprawie fabrycznego montowania jego opancerzenia w nowych autach.

Wprawdzie cena opancerzenia, stanowiąca nawet 1/3 wartości całego samochodu, jest wciąż wysoka dla przeciętnego mieszkańca brazylijskiego miasta, to rezygnacja z dodatkowej ochrony może być znacznie bardziej kosztowna. W nękanej przez wielką liczbę zarówno drobnych jak i poważnych przestępstw Brazylii systematycznie rośnie zapotrzebowanie na produkty i usługi zwiększające bezpieczeństwo. W Salwadorze, trzecim największym mieście tego kraju, w ciągu ostatniego roku wskaźnik morderstw podwoił się. Na swoje prywatne bezpieczeństwo Brazylijczycy wydają blisko 8 mld dol. rocznie. Sukces lekkiego opancerzenia w tym kraju przekroczył oczekiwania DuPonta, dlatego firma zamierza wprowadzić swój produkt na kolejne rynki.

Opancerzone samochody nie są już tylko fanaberią brazylijskich milionerów. Siódma największa gospodarka świata zmaga się ogromną liczbą napadów, morderstw i porwań. Znaczna ich część odbywa się, kiedy ofiara w swoim samochodzie stoi w korku lub na światłach.

Cztery lata temu DuPont wprowadził zestaw opancerzenia Armura, który składa się z kuloodpornego Kevlaru i wzmocnionych szyb Sentry Glas. Przedstawiciele brazylijskiej klasy średniej wreszcie mogą sobie pozwolić na wzmocnienie swoich samochodów takich producentów jak Chevrolet, Honda oraz Kia. – Chcieliśmy zaproponować jakieś rozwiązanie rodzinom, które chciały lepszej ochrony, ale nie było ich stać na fabrycznie opancerzony samochód – powiedział Carlos Benatto, kierownik sprzedaży pancerzy Armura w amerykańskiej firmie.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową