- Do połowy września powinniśmy wyłonić agencję wdrażającą kampanię, aby do końca tego miesiąca złożyć gotowy wniosek do Agencji Rynku Rolnego – mówi „Rz" Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Poprzedni trzyletni program, który właśnie dobiegł końca, skierowany był głównie do konsumentów. Teraz Związek Polskie Mięso chce dotrzeć także do dystrybutorów. – Nasza kampania była pierwszą w Polsce dotyczącą znakowanego mięsa wysokiej jakości. Zwróciliśmy uwagę konsumentów na to, że na rynku, oprócz masowych produktów, są obecne także certyfikowane wyroby – komentuje Witold Choiński.
Jeżeli UE zgodzi się na realizację programu, wówczas wyłoży 50 proc. kwoty potrzebnej na jego realizację. 30 proc. będzie pochodzić z budżetu krajowego, a resztę wyłożą sami producenci. Związek Polskie Mięso chce pozyskać środki z funduszu promocji mięsa wieprzowego.
- Doświadczenie pokazuje, że najlepsze efekty uzyskuje się wówczas, gdy kampanie są kontynuowane – mówi Choiński.
Według danych Komisji Europejskiej, w 2012 roku w UE działało prawie 230 systemów jakości dla produktów mięsnych. Z tej liczby 215 systemów działało w obszarze B2B (czyli klientów biznesowych), a tylko 14 w obszarze B2C (czyli klientów indywidualnych). W Polsce są obecnie 4 systemy, na Litwie i Czechach po 2, a np. w Niemczech, Włoszech i Hiszpanii odpowiednio 48, 28 i 25. Większość obejmuje swoim działaniem sieci detaliczne.