Redan w ubiegłym miesiącu zwiększył sprzedaż aż o 21 proc., do 49,4 mln zł. W ujęciu narastającym za 10 miesięcy 2014 r. sprzedaż grup wzrosła o 8 proc., do 398 mln zł. Dla porównania powierzchnia sieci na koniec października wzrosła o 5,5 proc., do 105,8 tys. mkw. Kolejny raz bardzo dobre tempo wykazał segment dyskontowy (sieć Textilmarket).
W październiku miał 26,2 mln zł przychodów, o 19,5 proc. więcej niż rok temu. Sprzedaż po 10 miesiącach osiągnęła 216 mln zł, czyli wzrosła o 14,4 proc. Na koniec października sieć Textilmarket składała się z 304 sklepów własnych o łącznej powierzchni 65,2 tys. mkw., o 5 proc. większej niż rok temu. Segment modowy (marki Top Secret, Troll i DryWash) w poprzednich miesiącach notował spadki sprzedaży. Jednak w październiku wypracował 23 proc. wzrostu, do 23,2 mln zł (w tym sprzedaż na rynku polskim wrosła o 31,9 proc., a na rynkach zagranicznych spadła o 4 proc.). Od początku roku obroty tego biznesu wzrosły o 1,5 proc., do 181,8 mln zł (w tym sprzedaż na rynku polskim wrosła o 12,9 proc., a za granicą spadła o -26,7 proc.). Na koniec października segment modowy miał 40,6 tys. mkw., o 3,8 proc. więcej niż rok temu.
- Pierwsza myśl jaka się pojawia jest związana z segmentem modowym i dotyczy wręcz niespotykanej dynamiki sprzedaży - wskazuje Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz DM BPS. - Na chwilę obecną ciężko nam ocenić czy oferta była tak dobra czy spółka uruchomiła wyprzedaże i znacząco redukowała poziom kolekcji jesień-zima 2014, aby uwolnić gotówkę i nie zostać z nadmiernymi zaspami, co jednakże może odbić się na marży handlowej. Niemniej jednak wynik za październik odbieramy pozytywnie, jak i zmianę prezentacji wraz z podawaniem sprzedaży w rozbiciu na Polskę oraz zagranicę - wskazuje analityk.
Sprzedaż towarów grupy poprzez sklepy internetowe w październiku osiągnęła poziom 3 mln zł, i wzrosła o 16,5 proc. r/r. W ujęciu narastającym wyniosła 24,7 mln zł i wzrosła o 9,4 proc. r./r.