Siedzibą spółki ulokowana zostanie w Republice Południowej Afryki. 57 proc. udziałów należeć będzie do SABMiller, 11,3 proc. dostanie The Coca-Cola Company, a pozostałe 31,7 proc. Gutsche Family Investments, posiadająca pakiet większościowy Coca-Cola Sabco (rozlewnia w RPA).
-To dla nas ogromna szansa. Korzystna demografia i rozwój ekonomiczny wskazują na doskonałe perspektywy – mówi Alan Clark, dyrektor generalny SABMiller. –Te działania również pokazują wzmocnienie naszych strategicznych relacji z The Coca-Cola Company – dodaje.
W szybko rozwijających się gospodarkach afrykańskich gospodarstwa domowe mają znacznie więcej dochodów do dyspozycji, które mogą wydać na rzeczy wcześniej uważane za luksusowe. Wg. Firmy doradczej McKinsey konsumenci w Afryce na zakupy, bankowość, telefony i turystykę mogą wydać 978 mld dolarów w 2020 r. W 2010 r. było to tylko 570 mld dolarów.
Nowa firma, Coca-Cola Beverages Africa, docelowo będzie miała ponad 30 rozlewni. Połączy takie marki jak Appletiser i wodę źródlaną Valpre. Spółka ma działać na 12 rynkach w południowej i wschodniej Afryce. Na początku w RPA, Kenii, Etiopii, Mozambiku, Tanzanii, Ugandzie, Namibii, Komorach i Majottcie. Później dojdzie Suazi, Botswana i Zambia.
W ramach umowy Coca-Cola nabędzie światowe prawa od SABMiller do marki napojów musujących Appletiser. Dodatkowo wykupi lub dostanie licencje na Afrykę i Amerykę Łacińską na kolejne 19 bezalkoholowych marek za 260 mln dolarów.