W tym samym czasie poprawił się również zysk netto – o 2 proc., do 20,79 mln zł. Władze producenta chemii budowlanej podkreślają, że 2014 rok był kolejnym, w którym grupa poprawiła wynik operacyjny. - Nie było to zadanie łatwe wobec niespodziewanych zdarzeń, którym musieliśmy stawić czoło. Kryzys na wschodzie Europy, a szczególnie na kluczowym dla nas rynku rosyjskim, negatywnie wpłynął na rentowność naszego biznesu. W tej sytuacji, naszym sukcesem jest poprawa wyniku operacyjnego grupy, skuteczna reorientacja geograficzna sprzedaży i skompensowanie na innych rynkach strat poniesionych w Rosji – stwierdził w liście do akcjonariuszy Jarosław Michniuk, prezes Seleny FM.
W związku z sytuacją na Wschodzie Selena FM zaktualizowała strategię grupy, nastawiając się na rynki niebędące pod wpływem Rosji i Ukrainy.
Spółka rozpoczęła też działania, których celem jest większa dywersyfikacja źródeł przychodów. Selena postawiła na rozwój hydroizolacji i systemów ociepleń. Dotąd miały one znacznie mniejszy udział w globalnej sprzedaży niż tradycyjny biznes Seleny, czyli piany poliuretanowe, kleje i uszczelniacze.
- W ten sposób rozpoczęliśmy budowę bardziej zrównoważonej bazy dochodów grupy. W tym celu dokonaliśmy w Kazachstanie przejęcia spółki Big Elit – producenta zapraw suchych, zlokalizowanego w Astanie – podkreśla Michniuk.