Firma zanotowała spore wzrosty efektywności sprzedaży. W marcu grupa Redan wypracowała 44 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 21 proc. W całym I kwartale przychody firmy wzrosły o 11 proc., do 113 mln zł, nieco szybciej niż powierzchnia handlowa, która na koniec marca wynosiła 109,2 tys. mkw. (+ 9 proc.).
Segment dyskontowy (sieć TextilMarket) wypracował w marcu 24 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 15 proc. Narastająco biznes ten ma 61 mln zł obrotów (+16 proc.). Na koniec marca jego sieć składała się z 317 sklepów własnych o łącznej powierzchni 67,8 tys. mkw. (+8 proc.).
Wreszcie spore dodatnie dynamiki pokazał segment modowy (marki Top Secret, Troll i DryWash), którego obroty w marcu wzrosły o 29 proc., do 20 mln zł. Na polskim rynku przychody zwiększyły się aż o 40 proc., do 17 mln zł, zaś za granicą zmalały o 14 proc., do 3 mln zł. Na koniec marca sieć sklepów modowych Redanu liczyła 33,9 tys. mkw., o 9 proc. więcej niż rok temu (sieć w Polsce wzrosłą o 18 proc., a za granicą zmalała o 19 proc.).
- Marcowe dane sprzedażowe pokazują już wyraźną poprawę efektywności segmentu modowego na rynku polskim. Sprzedaż w naszym kraju zwiększyła się w ujęciu r./r. aż o 40 proc., podczas gdy powierzchnia handlowa wzrosła tylko o 18 proc. Osiągnięte wyniki są efektem dobrego przyjęcia wiosennej kolekcji Top Secret przez klientów - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.
- Pozytywnym elementem było również utrzymanie w marcu wysokiej dynamiki sprzedażowej w sieci dyskontowej TXM Textilmarket. Kontynuacji trendu spodziewamy się także w kolejnych okresach - dodaje Kruszyński.