Dzięki nowemu produktowi firm PGE Obrót, Exatel (obie z grupy PGE) oraz Apatora klienci biznesowi z dowolnego miejsca mogą analizować poziom zużycia energii nawet w kilku swoich zakładach jednocześnie. - To pierwszy krok do optymalizacji poboru prądu, a tym samym obniżenia wysokości płaconych rachunków co najmniej o 10 proc. – zachęca PGE.
Meteus, bo taka jest nazwa rozwiązania, można wykorzystywać do aktywnego, całodobowego audytu zużycia energii elektrycznej. System składa się z inteligentnych liczników i czujników, które regularnie pozyskują szczegółowe dane pomiarowe. Zebrane informacje są przekazywane w czasie rzeczywistym do centralnej bazy danych. Aplikacja zarządzająca analizuje pozyskane parametry i generuje szczegółowe raporty. Dzięki takiemu rozwiązaniu, z dowolnego miejsca, za pośrednictwem internetu można śledzić poziom zużycia energii w firmie, również z perspektywy wydajności urządzeń. Jest też możliwość generowania raportów z funkcją eksportu danych do aplikacji biurowych takich jak Excel czy Access.
Produkt adresowany jest do obecnych i nowych klientów PGE, rozliczanych głównie w grupach taryfowych C2x i Bxx, posiadających kilka lub kilkanaście punktów pomiarowych. System jest dedykowany przede wszystkim budynkom użyteczności publicznej, galeriom handlowym, zakładom przemysłowym, a także budynkom biurowym i obiektom magazynowo-logistycznym.