W popularnej sieci kiosków Ruchu dużo się zmieniło w ostatnich latach. W którym kierunku zmierza firma i co ma obecnie do zaoferowania swoim klientom?
- Ruch w 2010 r. został kupiony przez prywatny fundusz Eton Park i od tego czasu zaczęła się poważna restrukturyzacja firmy. Wymieniliśmy stare kioski na nowe, poprawiliśmy asortyment w sklepach, wymieniliśmy systemy informatyczne oraz logistykę ze starej i słabo zarządzanej na nowoczesną i konkurencyjną – podkreśla Dariusz Stolarczyk.
Ruch poszerzył również swoją działalność, jak dotąd skupioną przede wszystkim wokół dystrybucji prasy i sprzedaży detalicznej, o dodatkowe usługi. – Skoncentrowaliśmy się na tym, żeby być nowoczesnym punktem usługowym i by ten kiosk był miejscem, gdzie można załatwić większość swoich usługowych potrzeb, a także na logistyce na potrzeby e-commerce – mówi wiceprezes Ruchu.
Firma uruchomiła w tym celu usługę „Paczka w RUCHu”, dzięki której klienci sklepów internetowych mogą odebrać swoje paczki w wybranych kioskach Ruchu w całej Polsce. Na tej zasadzie zawiązała również współpracę z Pocztą Polską umożliwiającą odbiór przesyłek, dostarczanych przez listonoszy, w jej placówkach. Firma sprzedaje w kioskach również pożyczki oraz udziela ubezpieczeń.