Lidl nie pozostawił bez odpowiedzi ruchu swojej konkurentki, Biedronki, która od 15 marca będzie sprzedawać testy na obecność przeciwciał COVID-19. Testy te, podobnie jak w Biedronce, będą testami serologicznymi, pozwalającymi wykryć przeciwciała (a więc czy testowana osoba miała już styczność z COVID-19). O tym, że taka oferta pojawi się w Lidlu, potwierdziło Biuro Prasowe Lidl Polska.

- Wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, również planujemy wprowadzić testy na COVID-19 do oferty Lidl Polska. Pojawią się one tak szybko, jak to możliwe – powiedziała „Rzeczpospolitej” Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Oferta Lidla ma być jednak szersza, co ustalił portal Money.pl – pojawią się w niej nie tylko testy serologiczne na przeciwciała, ale także testy pozwalające wykryć obecność wirusa. Będzie można więc sprawdzić nie tylko, czy miało się kontakt z COVID-19, ale także to, czy jest się aktualnie chorym. Testy serologiczne nie dają takiej informacji – obecność przeciwciał może świadczyć zarówno o przebyciu infekcji, jak i tym, że jesteśmy w jej trakcie.

Lidl Polska nie informuje jeszcze o szczegółach oferty. Nie jest więc znana cena testów, które pojawią się w ofercie sieci czy limity sprzedaży na osobę. Konkurencja sprzedaje testy po 49,99 zł i ogranicza liczbę sztuk do trzech na klienta (co utrudni spekulację testami). Można założyć, że cena w Lidlu będzie zbliżona.