Oponeo.pl – pełna oferta

Branża handlowa jest ważną częścią polskiego PKB. Mocną pozycję na naszym rynku mają takie firmy, jak Jeronimo Martins Polska, Allegro, Dino czy Eurocash.

Publikacja: 28.06.2020 21:00

Oponeo.pl – pełna oferta

Foto: Rzeczpospolita

Motorem napędowym rozwoju biznesu w przypadku wielu firm staje się e-commerce. Z raportu Gemiusa za 2019 r. wynika, że w Polsce łączna liczba internautów to 27,5 mln. Aż 60 proc. z nich kupuje w polskich e-sklepach, a 26 proc. – przez zagraniczne kanały e-sprzedaży. Wartość rynku e-commerce w Polsce systematycznie rośnie, a pandemia dodatkowo podbija tę dynamikę. Beneficjentem będą takie firmy jak Allegro czy Amazon.

W ramach tego sektora kapituła rankingu przyznała wyróżnienie firmie Oponeo.pl. To lider sprzedaży opon i felg przez internet. W 2001 r. był jednym z pierwszych polskich sklepów internetowych z oponami, a obecnie jest największym tego typu sprzedawcą w kraju – prowadzi sprzedaż w kilku państwach europejskich. To również największa w polskim internecie baza wiedzy dotycząca opon i największy zbiór opinii kierowców. Kapituła doceniła tę handlową firmę przede wszystkim za kompleksowy charakter biznesu i międzynarodową obsługę klientów.

W 2019 r. grupa umocniła markę Oponeo.pl na rynku sprzedaży opon i wypracowała 20,2 mln zł zysku, o 23,5 proc. więcej niż w rok wcześniej. Na wzrost wyniku netto wpłynęły przede wszystkim przychody ze sprzedaży, które wyniosły 962 mln zł (20 proc. stanowił eksport) wobec 843 mln zł przychodów za 2018 r. Wzrost sprzedaży został osiągnięty mimo kontynuacji trendu spadkowego na rynku opon w Polsce i Europie. W skali kraju sprzedaż opon do samochodów osobowych w 2019 r. spadła o 8,1 proc., a w Europie o 2 proc.

Wśród 12 wiodących przedsiębiorstw z branży nie mogło zabraknąć takich gigantów jak Jeronimo Martins Polska, Żabka Polska, Allegro czy Dino. Każdy z nich może się pochwalić imponującym poziomem zeszłorocznych przychodów i wysokim zatrudnieniem.

Jeronimo Martins Polska, operator sieci Biedronka, to druga co do wielkości firma w Polsce z przychodami za 2019 r. rzędu 55,6 mld zł (wyższymi niż rok wcześniej).

Dynamicznie rozwija się też Dino. W 2019 r. odnotowało niemal 411 mln zł skonsolidowanego zysku wobec 307,6 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei przychody sięgnęły 7,6 mld zł wobec 5,8 mld zł rok wcześniej. Wzrost przychodów był przede wszystkim efektem zwiększenia skali działalności grupy głównie poprzez wzrost liczby sklepów o 24,7 proc. oraz wzrostu przychodów ze sprzedaży w już istniejącej sieci sklepów o 11,6 proc.

Powody do zadowolenia ma też Eurocash. Jego przychody w 2019 r. przekroczyły 24,8 mld zł i były o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży zarówno w segmencie hurtowym (+6 proc. r/r), jak i detalicznym (+19 proc.).

Motorem napędowym rozwoju biznesu w przypadku wielu firm staje się e-commerce. Z raportu Gemiusa za 2019 r. wynika, że w Polsce łączna liczba internautów to 27,5 mln. Aż 60 proc. z nich kupuje w polskich e-sklepach, a 26 proc. – przez zagraniczne kanały e-sprzedaży. Wartość rynku e-commerce w Polsce systematycznie rośnie, a pandemia dodatkowo podbija tę dynamikę. Beneficjentem będą takie firmy jak Allegro czy Amazon.

W ramach tego sektora kapituła rankingu przyznała wyróżnienie firmie Oponeo.pl. To lider sprzedaży opon i felg przez internet. W 2001 r. był jednym z pierwszych polskich sklepów internetowych z oponami, a obecnie jest największym tego typu sprzedawcą w kraju – prowadzi sprzedaż w kilku państwach europejskich. To również największa w polskim internecie baza wiedzy dotycząca opon i największy zbiór opinii kierowców. Kapituła doceniła tę handlową firmę przede wszystkim za kompleksowy charakter biznesu i międzynarodową obsługę klientów.

Wydarzenia Gospodarcze
John G. Ruggie: Odpowiedzialne działanie firm przestało być kwestią wyboru
Materiał partnera
Kluczowa jest dostępność naszych usług
Europejski Kongres Finansowy
Tadeusz Białek: Chcemy zmiany podstawy opodatkowania sektora
Europejski Kongres Finansowy
Obraz gospodarki: różowy czy nie?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Europejski Kongres Finansowy
Artur Głembocki: Ze sztuczną inteligencją jesteśmy w komitywie od lat