Artykuł przygotowany przez firmę Benefit Systems
Wprowadzony blisko dwie dekady temu program MultiSport dziś jest jednym z najpopularniejszych narzędzi motywacyjnych w Polsce. W ramach jednej karty zapewnia dostęp do ok. 4,6 tys. obiektów sportowych i rekreacyjnych w całym kraju, efektywnie wspierając aktywny i zdrowy tryb życia Polaków.
Program MultiSport stał się nie tylko narzędziem aktywizującym sportowo polskie społeczeństwo, ale także kołem zamachowym rozwoju rynku fitness w Polsce. Wprowadzone przez Benefit Systems karty sportowe przyciągnęły bowiem do lokalnych klubów tysiące osób i zapewniły rodzimym placówkom sportowo-rekreacyjnym źródło dodatkowych przychodów. W marcu tego roku, przed wybuchem pandemii, z kart sportowych korzystało w Polsce 1,2 mln użytkowników.
– Karty sportowe szybko zyskały popularność i stały się jednym z najbardziej pożądanych świadczeń pozapłacowych w naszym kraju. Tak duży sukces programu wynika z faktu, że przynosi on wymierne korzyści zarówno samym użytkowników, jak i ich pracodawcom, którzy również są zainteresowani promowaniem aktywności fizycznej w swoich organizacjach. Przekłada się ona bowiem wprost na dobre samopoczucie, zdrowie i odporność, a także na wydajność pracowników. Jak pokazują dane Health Enhancement Research Organization, to właśnie sport i dobre odżywianie podnoszą produktywność nawet o 25 proc., obniżają absencję o kilkanaście do kilkudziesięciu procent, a także pozytywnie wpływają na wzrost zaangażowania – komentuje Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems.