Benefit Systems zaktywizował Polaków i rynek fitness w programie MultiSport

Benefit Systems jest twórcą pionierskiego na skalę światową pomysłu oferowania kart sportowych w ramach świadczeń pozapłacowych.

Publikacja: 28.06.2020 21:20

Program MultiSport zapewnia obecnie dostęp do ok. 4,6 tys. placówek sportowych i rekreacyjnych, efek

Program MultiSport zapewnia obecnie dostęp do ok. 4,6 tys. placówek sportowych i rekreacyjnych, efektywnie wspierając aktywny i zdrowy tryb życia Polaków

Foto: materiały prasowe

Artykuł przygotowany przez firmę Benefit Systems

Wprowadzony blisko dwie dekady temu program MultiSport dziś jest jednym z najpopularniejszych narzędzi motywacyjnych w Polsce. W ramach jednej karty zapewnia dostęp do ok. 4,6 tys. obiektów sportowych i rekreacyjnych w całym kraju, efektywnie wspierając aktywny i zdrowy tryb życia Polaków.

Program MultiSport stał się nie tylko narzędziem aktywizującym sportowo polskie społeczeństwo, ale także kołem zamachowym rozwoju rynku fitness w Polsce. Wprowadzone przez Benefit Systems karty sportowe przyciągnęły bowiem do lokalnych klubów tysiące osób i zapewniły rodzimym placówkom sportowo-rekreacyjnym źródło dodatkowych przychodów. W marcu tego roku, przed wybuchem pandemii, z kart sportowych korzystało w Polsce 1,2 mln użytkowników.

– Karty sportowe szybko zyskały popularność i stały się jednym z najbardziej pożądanych świadczeń pozapłacowych w naszym kraju. Tak duży sukces programu wynika z faktu, że przynosi on wymierne korzyści zarówno samym użytkowników, jak i ich pracodawcom, którzy również są zainteresowani promowaniem aktywności fizycznej w swoich organizacjach. Przekłada się ona bowiem wprost na dobre samopoczucie, zdrowie i odporność, a także na wydajność pracowników. Jak pokazują dane Health Enhancement Research Organization, to właśnie sport i dobre odżywianie podnoszą produktywność nawet o 25 proc., obniżają absencję o kilkanaście do kilkudziesięciu procent, a także pozytywnie wpływają na wzrost zaangażowania – komentuje Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems.

Na bazie sukcesu na polskim rynku Benefit Systems zaczął rozwijać swój model biznesowy także na rynkach zagranicznych i systematycznie umacnia swoją pozycję poza Polską. Obecnie oferuje karty sportowe w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii i Chorwacji, z których korzystało przed pandemią ponad 370 tys. osób.

Wraz z rosnącą popularnością programu MultiSport i zwiększonym zapotrzebowaniem na infrastrukturę sportową Benefit Systems rozpoczął także rozwój sieci własnych klubów sportowych, by zapewnić ćwiczącym dostęp do nowoczesnych, dobrze wyposażonych obiektów w dogodnych dla nich lokalizacjach. Obecnie Grupa Benefit Systems zarządza 163 klubami na terenie Polski oraz 25 na rynkach zagranicznych.

– Od lat czujemy się współodpowiedzialni za rozwój branży fitness w Polsce, w tym infrastruktury sportowej, i to nie tylko w ramach inwestycji we własne placówki. Wspieramy też niezależne kluby poprzez pożyczki na tworzenie i modernizację infrastruktury sportowej, gdyż uzyskanie kredytów bankowych w naszej branży jest wyjątkowe trudne. W ciągu ostatnich pięciu lat przeznaczyliśmy na ten cel blisko 45 mln zł. Dzięki temu na rynku powstało 35 nowych obiektów, a 204 obiekty zostały zmodernizowane. W rezultacie użytkownicy zyskali 36 tys. mkw. nowej powierzchni do ćwiczeń – komentuje Wojciech Szwarc, członek zarządu.

Dla Benefit Systems ważny jest nie tylko rozwój infrastruktury sportowej, ale także współpracujących partnerów. Tylko w ubiegłym roku Benefit Systems przekazał na rynek sportowo-rekreacyjny, w tym w ramach działań wspierających, takich jak rozwój infrastruktury sportowej czy promocja aktywności fizycznej, ok. 850 mln zł. Również w okresie pandemii, kiedy działalność programu była istotnie ograniczona i Grupa Benefit Systems osiągała bardzo niskie przychody, stanowiące zaledwie kilkanaście procent wcześniejszych wpływów, wprowadzała rozwiązania mające pomóc partnerom sportowym przetrwać ten wyjątkowy czas.

– Na czas lockdownu zawiesiliśmy wszystkie spłaty rat pożyczek, mając świadomość trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się cała branża. Od czerwca wprowadziliśmy system płatności za obsługę programu MultiSport w cyklach dwutygodniowych, by wspomagać płynność obiektów sportowo-rekreacyjnych. W okresie pandemii rozliczaliśmy w ramach kart MultiSport zajęcia online naszych partnerów, a w sezonie letnim chcemy też objąć programem zajęcia outdoorowe. W związku z odmrożeniem branży zdecydowaliśmy się przeznaczyć w czerwcu ponad 4 mln zł na rzecz obiektów sportowych, które wznowiły działalność do połowy miesiąca, by wesprzeć je w dostosowaniu się do nowych wymogów sanitarnych. Planujemy też kolejne rozwiązania, które mają zapewnić zwiększenie wpływów dla klubów w tym wymagającym okresie przywracania działalności po pandemii – mówi Wojciech Szwarc.

Benefit Systems inwestuje też w rozwój branży poprzez finansowanie szkoleń i programów edukacyjnych zapewniających profesjonalną wiedzę osobom prowadzącym obiekty sportowe. Skorzystało z nich już blisko 2 tys. osób.

Od dwóch lat Benefit Systems, dzięki działaniom odpowiedzialnym społeczne – szczególnie tym wpisanym w program MultiSport, jak przeciwdziałanie bezruchowi czy współodpowiedzialność za rynek, należy do ruchu B-Corp, czyli globalnego ruchu firm pożytku społecznego. Spółka w swoich działaniach skupia się na dbaniu o cały ekosystem flagowego produktu. Dlatego też od wielu lat realizuje liczne projekty edukacyjne i promocyjne zwiększające świadomość społeczną w zakresie zdrowego i aktywnego życia Polaków i zachęcające do ćwiczeń w obiektach sportowych. Wśród istotnych działań Benefit Systems w tym zakresie są m.in. pierwsza karta dla seniorów MultiSport Senior czy też Aktywne Szkoły MultiSport, które zachęciły do ruchu ponad 15 tys. dzieci w wieku szkolnym, a szkoły uczestniczące w programie odnotowały znaczący wzrost aktywności fizycznej uczniów.

- Artykuł przygotowany przez firmę Benefit Systems

Artykuł przygotowany przez firmę Benefit Systems

Wprowadzony blisko dwie dekady temu program MultiSport dziś jest jednym z najpopularniejszych narzędzi motywacyjnych w Polsce. W ramach jednej karty zapewnia dostęp do ok. 4,6 tys. obiektów sportowych i rekreacyjnych w całym kraju, efektywnie wspierając aktywny i zdrowy tryb życia Polaków.

Pozostało 94% artykułu
Wydarzenia Gospodarcze
John G. Ruggie: Odpowiedzialne działanie firm przestało być kwestią wyboru
Materiał partnera
Kluczowa jest dostępność naszych usług
Europejski Kongres Finansowy
Tadeusz Białek: Chcemy zmiany podstawy opodatkowania sektora
Europejski Kongres Finansowy
Artur Głembocki: Ze sztuczną inteligencją jesteśmy w komitywie od lat
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Europejski Kongres Finansowy
Obraz gospodarki: różowy czy nie?