Trzeba pamiętać jednak o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim skargę na decyzję do sądu pierwszej instancji, czyli wojewódzkiego sądu administracyjnego, składa się za pośrednictwem organu, który ją wydał. Jeśli zatem chcemy wnieść ją w formie dokumentu elektronicznego, trzeba ją przesłać nie na adres WSA, ale na elektroniczną skrzynkę podawczą organu (urzędu). Z kolei skargę kasacyjną od wyroku WSA wnosimy do sądu, który go wydał. Pozostałe pisma procesowe składa się do elektronicznej skrzynki podawczej sądu. Te znajdują się na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej tzw. ePUAP. Skorzystanie z tej opcji wiąże się z koniecznością założenia konta na tej platformie. Pisma nie należy wysyłać np. na adres e-mail sądu.
E-pisma, tak jak wszystkie pisma procesowe, muszą zawierać to, co przewidziano dla formy papierowej. W wersji elektronicznej musi jednak znaleźć się dodatkowo adres elektroniczny. Ponadto e-pismo, np. skarga, musi być podpisane przez stronę albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Trzeba pamiętać, że skorzystanie z elektronicznej formy wniesienia skargi ma określone konsekwencje i oznacza przejście na zdalną komunikację z sądem. Gdy bowiem ktoś wniesie pismo w formie e-dokumentu, sąd będzie wysyłał mu od tej pory korespondencję elektronicznie. Przejście na e-komunikację z sądem możliwe jest także na wniosek albo za zgodą. W obu przypadkach trzeba wskazać sądowi adres elektroniczny.
Kontaktowanie się z sądem administracyjnym zdalnie nie wymaga jego zgody, ale jeśli się na to zdecydujemy, będzie to główny i jedyny kanał komunikacji. W przypadku nieodebrania e-pisma z sądu po upływie siedmiu dni, licząc od wysłania zawiadomienia, na adres elektroniczny zostanie wysłane powtórne. Ale po upływie czternastu dni nieodebrana korespondencja sądowa zostanie uznana za doręczoną.
W każdej chwili można wrócić do tradycyjnej komunikacji z sądem. Osobie, która zrezygnuje z doręczania pism elektronicznie, sąd zacznie wysyłać korespondencję tradycyjnie, np. pocztą. Jednak samo oświadczenie o rezygnacji z e-doręczania musi być złożone w formie dokumentu elektronicznego.