Delta Air Lines potwierdziła (zadatkowała) kupno 25 A321neo z opcją kupienia następnych 25 sztuk oraz przyśpieszyła odbiór w II półroczu dwóch pierwszych A350-900 i dwóch A330-900neo. Delta ma więc łącznie zamówionych 125 sztuk i opcję na 100 A321neo. Te działania w ramach odnawiania floty zapewnią jej dodatkowe oszczędności na kosztach paliwa. Pierwszy A321neo z silnikami PW1100G-JM tubofan zostanie dostarczony w I półroczu, w konfiguracji 3 klas (20 miejsc w pierwszej, 42 w komfort i 132 w ekonomicznej). Będzie używany na trasach krajowych uzupełniając flotę ponad stu A321ceo.
- Nasi klienci są gotowi odzyskać radość z podróży, więc ta umowa nastawia Deltę na wzrost z jednoczesnym planowanym wycofywaniem starszych maszyn wąskokadłubowych — stwierdził wiceprezydent ds. floty, Mahendra Nair.
Grupo Aeromexico postanowiła z kolei kupić 24 B737 MAX-8 i -9 oraz cztery B787 Dreamliner, co da łączne oszczędności 2 mld dolarów. Umowa jest „zasadniczym etapem w przekształceniu firmy w najbliższych latach w mocno konkurencyjnych warunkach”. Przewoźnik podał, że udało mu się wynegocjować lepsze warunki długoterminowego serwisowania i umów o leasingu, nie ujawnił jednak ceny zakupu.
Aeromexico z flotą 107 samolotów wystąpił w czerwcu 2020 do sądu w USA o ochronę przed wierzycielami z art. 11 ustawy o handlu, bo ucierpiał z powodu spadku przewozów w warunkach pandemii.