Gotowy jest projekt budowlany lotniska CPK. Konsorcjum firm projektowych przekazało dokumentację obejmującą nie tylko port lotniczy, ale także dworzec kolejowy oraz węzeł przesiadkowy transportu publicznego. Odbiory projektu powinny się zakończyć przed końcem obecnego roku. Budowa ma ruszyć w 2026 r., a otwarcie pierwszego etapu lotniska zaplanowano na 2032 r., jednocześnie z projektowanym odcinkiem kolei dużych prędkości pomiędzy Warszawą i Łodzią.
Czytaj więcej
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupiła ponad 1400 hektarów w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć. Spółka poinformowała w komunikacie, że do programu zgłosiło się ponad 1400 osób posiadających prawie 4000 hektarów.
Powierzchnia terminala pasażerskiego ma liczyć 450 tys. metrów kwadratowych, a obsługa pasażerów będzie odbywać się na trzech poziomach. Poziom +2 przeznaczono dla odprawy biletowo-bagażowej, kontroli bezpieczeństwa, przylotów i odlotów strefy Schengen i części przylotów Non-Schengen. Poziom +1 to przyloty i odloty strefy Non-Schengen, centra transferowe i kontrola dokumentów, a na poziomie 0 będą bramki autobusowe Schengen i Non-Schengen, hala odbioru bagażu oraz hala przylotów.
140 stanowisk odprawy na otwarcie CPK
Główny budynek zostanie połączony z pirsami, którymi pasażerowie będą przechodzić bezpośrednio do samolotów. W pierwszym etapie lotnisko będzie mogło obsłużyć w ciągu godziny ok. 11 tys. pasażerów. Na otwarcie zostanie przygotowanych blisko 140 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej, z rezerwą na 30 dodatkowych stanowisk.
Tak ma wyglądać CPK