Wiadomo było wcześniej, że niemiecki przewoźnik prowadzi z władzami w Rzymie negocjacje o kupnie 40 proc. w ITA szacowane na ok. 200 mln euro, z możliwością kupienia reszty później.- Struktura umowy jest już ustalona, tylko pewne szczegóły mogą zmienić się w czasie negocjacji. Kierunek został ustalony — powiedział Antonino Turicchi z okazji prezentacji nowego samolotu na rzymskim lotnisku Fiumicino.

Osoba z biura prasowego Lufthansy stwierdziła, że rozmowy „są na dobrej drodze”, ale nie chciała powiedzieć niczego więcej. Okres wyłącznych rozmów następcy Alitalii, ITA Airways z Lufthansą kończy się 24 kwietnia, choć nie jest to wiążący termin. Prezes Carsten Spohr powiedział w marcu, że rozmowy koncentrują się na cenie, bo włoski przewoźnik stale ponosi straty. ITA będąca nadal w fazie rozruchu straciła istotnie w 2022 r. ok. 486 mln euro na skutek nadal odczuwanych skutków pandemii i rosnących kosztów paliwa — stwierdził Reuter.