Ostateczne wyniki LOT-u będą znane pod koniec II kwartału, po analizie biegłych rewidentów. Narodowy przewoźnik przewiózł w minionym roku ponad 8 mln pasażerów, a przychody wyniosły ponad 8 mld złotych.
– W ubiegłym roku wykonaliśmy ponad 85 tys. lotów, a w europejskim rankingu regularności Cirium uplasowaliśmy się w pierwszej dziesiątce spośród ponad 100 przewoźników. Prognozujemy, że wykonane operacje przyniosły nam ponad 100 milionów zł zysku netto i pozytywną rentowność na poziomie wyniku operacyjnego. Od początku pandemii COVID-19 PLL LOT nastawione są na maksymalne wykorzystanie rynkowych szans – podsumowuje Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych PLL LOT cytowany w informacji prasowej.
Czytaj więcej
Irlandzka EirTrade Aviation z siedzibą w Dublinie otrzymała zadanie demontażu pierwszych dwóch Boeingów 787 i sprzedaży części zamiennych.
W 2022 roku LOT po raz pierwszy poleciał do Baku. Ten kierunek miał być sezonowy, ale okazał się tak trafiony, że został utrzymany także w niskim zimowym sezonie, a na tę trasę LOT podstawił większe samoloty, niż wcześniej planował. Po wielu latach przywrócone zostały dwa kierunki — Mumbaj oraz Kair. Tam także samoloty latają pełne. Do stałego rozkładu siatki po koronawirusowej przerwie powrócił także Pekin.
Zadowalające wyniki były na połączeniach atlantyckich. W sezonie letnim samoloty LOT-u wykonywały tylko do Stanów Zjednoczonych 50 rejsów tygodniowo. Dobre wyniki osiągnęły też połączenia z Tel Awiwem oraz Stambułem, a prawdziwym hitem jest jedno połączenie krajowe — Warszawa-Rzeszów, dokąd LOT lata pięć razy dziennie.