Ujawniają w nim, że planują uzgodnienie wstępnego nabycia pakietu mniejszościowego oraz opcji na zakup pozostałych udziałów w późniejszym terminie. Taką samą strategię stosowała Lufthansa przejmując wcześniej Swissa, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines.
„Spółka złożyła dziś do włoskiego Ministerstwa Gospodarki i Finansów (Ministero dell'economia e delle finanze) ofertę zawarcia Memorandum of Understanding (MoU). W zależności od podpisania niniejszego protokołu ustaleń przez obie strony dalsze negocjacje i dyskusje będą prowadzone na zasadzie wyłączności” — czytamy w oświadczeniu.
Czytaj więcej
Od ostatniego piątku, 30 grudnia 2022 na stronie Lufthansy pojawiła się możliwość kupna biletów na wszystkie wewnętrzne połączenia włoskich linii ITA.
Rozmowy te mają dotyczyć przede wszystkim formy ewentualnej inwestycji kapitałowej, komercyjnej i operacyjnej integracji ITA z Lufthansa Airline Group oraz wynikających z tego synergii. „W przypadku osiągnięcia wiążącego porozumienia, jego realizacja będzie podlegała zatwierdzeniu przez odpowiednie władze” — informuje Lufthansa. Bo na tę transakcję musi jeszcze wyrazić zgodę Unia Europejska.
Niemiecki przewoźnik nie ukrywa jednocześnie, że Włochy są dla niego najważniejszym rynkiem poza rynkami macierzystymi, czyli austriackim, szwajcarskim, belgijskim i niemieckim oraz Stanami Zjednoczonymi. „Znaczenie Włoch zarówno dla podróży służbowych, jak i prywatnych polega na ich silnej gospodarce zorientowanej na eksport i statusie jednego z najlepszych miejsc wakacyjnych w Europie” — podkreśla Lufthansa.