Bilety na włoską ITA kupimy w Lufthansie. Spadkobierca bankruta sprzedany?

Od ostatniego piątku, 30 grudnia 2022 na stronie Lufthansy pojawiła się możliwość kupna biletów na wszystkie wewnętrzne połączenia włoskich linii ITA.

Publikacja: 02.01.2023 15:30

Bilety na włoską ITA kupimy w Lufthansie. Spadkobierca bankruta sprzedany?

Foto: Adobestock

Lufthansa jest dzisiaj jedynym chętnym do kupna udziałów w ITA.

To może oznaczać tylko jedno: zmiana właściciela linii- spadkobiercy bankruta Alitalii jest już bardzo blisko. Jako pierwszy podał te informacje niemiecki portal Frankfurt Flyer. Oczywiście sprzedaż biletów linii partnerskiej dzisiaj nie jest niczym nowym. Tyle, że jak dotąd Lufthansa i ITA partnerami nie były i ostro ze sobą konkurowały. Linie te są również członkami dwóch rywalizujących ze sobą sojuszy lotniczych Star Alliance (LH) i SkyTeam (ITA).

Potencjalne przejęcie ITA Airways przez Niemców nie jest nowym tematem. Po raz pierwszy usłyszeliśmy, o tym w styczniu 2022. LH poinformowała wówczas, że jest zainteresowania przejęciem 40 proc. udziałów w ITA. Włosi odpowiedzieli pozytywnie.

Czytaj więcej

ITA Airways prywatyzowana etapami

W marcu jednak włoskim przewoźnikiem zainteresowały się Air France, Delta Air Lines i KLM. Licytacja potencjalnych przejęć zakończyła się w maju 2022 i została wznowiona dopiero w sierpniu , bo jak włoski rząd uznał wszystkie poprzednie oferty za niewystarczające.

Po tym, jak Włochy utworzyły nowy rząd pod koniec 2022 roku, negocjacje z Lufthansą miały zostać wznowione. I zostały, a premier Giorgia Meloni nie ukrywała, że to LH właśnie jest preferowanym partnerem. Pojawienie się możliwości kupna biletów na rejsy obsługiwanych przez włoskiego przewoźnika na jego stronie internetowej z pewnością sugeruje, że taka umowa może być bliska.

Jak zbadał Simple Flying Zdaniem analityków z rynku lotniczego partnerstwo między Lufthansą i ITA Airways stanowiłoby strategiczny impuls dla obu przewoźników. Prezes Grupy Lufthansa, Carsten Spohr, kilka dni temu określił Włochy jako drugi, po niemieckim, najważniejszy strategiczny rynek lotniczy na świecie. Dzisiaj LH przewozi więcej pasażerów z USA do Włoch niż z USA do Niemiec. Na razie Lufthansa informuje, że bilety na przeloty wewnątrz Włoch są sprzedawane na jej stronie w ramach umowy interline z ITA Airways. To prawda. Tyle, że wcześniej takiej opcji nie było.

Lufthansa jest dzisiaj jedynym chętnym do kupna udziałów w ITA.

To może oznaczać tylko jedno: zmiana właściciela linii- spadkobiercy bankruta Alitalii jest już bardzo blisko. Jako pierwszy podał te informacje niemiecki portal Frankfurt Flyer. Oczywiście sprzedaż biletów linii partnerskiej dzisiaj nie jest niczym nowym. Tyle, że jak dotąd Lufthansa i ITA partnerami nie były i ostro ze sobą konkurowały. Linie te są również członkami dwóch rywalizujących ze sobą sojuszy lotniczych Star Alliance (LH) i SkyTeam (ITA).

Transport
CPK odcina się prezydentowi Andrzejowi Dudzie: „To nieprawda!”
Transport
Chińskie nabrzeże w Gdyni pod specjalnym nadzorem
Transport
Boeing po raz pierwszy w historii wprowadza cięcia wydatków w zarządzie. Pod naciskiem strajkujących
Transport
Odbudowa dróg i torów po powodziach pochłonie miliardy
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Transport
Ruszyły inwestycje na lotniskach. Porty regionalne mają odżyć