Agencja Reutera informuje, że forum internetowe banku zostało zalane negatywnymi komentarzami na temat decyzji prezesa, który uznał, że już dość pracy zdalnej i teraz „ważne jest by być razem”. Zdaniem pracowników to fatalny pomysł i przykład na to, że kierownictwo banku nie słucha tego co mają do powiedzenia pracownicy.
Na forum udziela się zaledwie niewielki procent wszystkich pracowników banku, których jest obecnie niemal 300 tysięcy. Jednak większość komentarzy była niezwykle krytyczna. Pracownicy, w tym także menedżerowie, skarżyli się na „kulturę Zoom”, w której pracownicy utknęli w wirtualnych połączeniach konferencyjnych, nawet jeśli byli obecni w biurze. Skarżyli się również na wyzwania związane z długimi dojazdami do pracy i rodzinnymi obowiązkami rodzinnymi. Komentarze zostały zablokowane po około dniu, co jest typowe dla postów z dużą liczbą odpowiedzi – wynika z informacji Reutera.
Czytaj więcej
Lawinowo rośnie liczba cyfrowych ataków szyfrujących dane i wymuszających okup. 22 proc. firm już co najmniej czterokrotnie stało się ofiarą ransomware.
W mejlu, który wywołał poruszenie w całej branży finansowej, bank poprosił dyrektorów zarządzających o powrót do biura przez 5 dni w tygodniu i ostrzegł innych pracowników pracujących w hybrydowych harmonogramach, że muszą pojawiać się 3 dni w tygodniu lub „ponieść konsekwencje”.
JPMorgan po raz pierwszy wezwał pracowników z powrotem do biura na zasadzie rotacji w połowie 2021 r., po miesiącach przestojów spowodowanych pandemią Covid-19.