Oferta pracy to dziś zdecydowanie za mało – wynika z raportu „Internauci a rynek pracy: najbardziej popularne wyszukiwania w sieci w latach 2006–2016. Wnioski dla pracodawców", który przygotował portal Kariera.pl.
Za pomocą Google Adwords Keyword Tool (podaje liczbę bezwzględną wyszukiwań w danym okresie) oraz Google Trends (podaje spadek lub wzrost popularności wyszukiwań) portal sprawdził 15 wybranych słów kluczy dotyczących pracy. To m.in.: oferty pracy, kalkulator wynagrodzeń, wzór CV czy rozwój osobisty
Do najbardziej popularnych wyszukiwań należą „oferty pracy", które budziły największe zainteresowanie internautów w latach 2009–2012, a więc w trudnym okresie na rynku pracy. Od dłuższego czasu zainteresowanie tym wyszukiwaniem systematycznie maleje, a od początku 2016 r. do teraz jest najniższe.
– Malejąca popularność frazy „oferty pracy" to wyraźny sygnał dla pracodawców, że muszą się wyróżnić i w inny sposób niż tylko poprzez ogłoszenia wakatów budować swoją pozycję. Zwłaszcza jednorazowe zamieszczenie oferty nie przyniesie pożądanych efektów – mówi Julita Dąbrowska, organizatorka cyklicznego Forum Employer Branding, ekspert w dziedzinie budowania wizerunku firm. Oferty muszą być zatem obudowane wartością, która przyciągnie kandydatów do danej firmy.
– Bardzo ważna staje się obecność pracodawcy w przestrzeni wirtualnej, to, jak jest on postrzegany w mediach społecznościowych czy na specjalistycznych portalach rekrutacyjnych i jak tam buduje swój wizerunek – podkreśla Wojciech Wdowiak, dyrektor zarządzający portalem Kariera.pl.