Sprzedaż szwajcarskiej czekolady spadła w okresie styczeń-sierpień o 14,3 procent. Szczególnie mocny spadek był w okresie od kwietnia do sierpnia – w stosunku do porównywalnego okresu 2019 roku spadek wyniósł 21,5 procenta. Organizacja zrzeszająca producentów czekolady Chocosuisse w informacji o spadkach zwróciła uwagę, że spadła zarówno sprzedaż na rodzimym rynku, jak i eksport.
Eksport jest bardzo istotny dla producentów czekolady ze Szwajcarii – 70 procent produkcji jest kierowana na rynki zagraniczne. Na znaczące spadki sprzedaży słodkości wpływa zwłaszcza spadek ruchu turystycznego, twierdzi Chocosuisse, zrzeszająca między innymi tak znane marki, jak Barry Callebaut czy Lindt&Spruengli.
- Na tych istotnych rynkach nie widać poprawy nawet w dłuższej perspektywie – stwierdza Chocosuisse w cytowanym przez Reuters komunikacie.
Dodatkowym problemem szwajcarskich producentów czekolady jest fakt, że na rodzimym rynku muszą zmagać się z rosnącą konkurencją ze strony zagranicznych producentów. W czasie, gdy sprzedaż szwajcarskich czekolad spada, rośnie bowiem import. Zdaniem organizacji producentów wynika to z wysokich cen surowców dla miejscowych producentów, które są efektem „protekcjonistycznych regulacji”.
Szwajcarski przemysł czekoladowy miał w 2019 roku sprzedaż na poziomie 1,787 mld franków szwajcarskich.