Barbora poddaje się w Polsce. E-sklep z wielkimi ambicjami zamyka działalność

Należąca do litewskiej grupy Maxima marka e-sklepu spożywczego Barbora nie dała rady w walce o polski rynek.

Publikacja: 28.02.2024 14:51

Barbora poddaje się w Polsce. E-sklep z wielkimi ambicjami zamyka działalność

Foto: Adobe Stock

Barbora poinformowała, bez większego rozgłosu, że prowadzi wyprzedaż związaną z zamknięciem swojego e-sklepu. Tym samym litewska marka opuszcza polski rynek, na który weszła z ambitnymi planami podboju w styczniu 2021 roku. Ówczesny szef firmy Andrius Mikalauskas deklarował, że Barbora chce być e-sklepem „pierwszego wyboru” klientów i liderem rynku e-grocery.

Barbora wychodzi z Polski 

W szczytowym momencie Barbora realizowała dostawy dla klientów z Warszawy, Trójmiasta, Łodzi, Krakowa, Katowic, Częstochowy i Wrocławia. Próbowała podbić także rynek ekspresowych dostaw, ale ten projekt zarzuciła już dwa miesiące po uruchomieniu. W ostatnich miesiącach wyraźnie było widać, że Barbora ogranicza działalność – najpierw możliwość zakupów stracili klienci z Wrocławia, potem z Częstochowy, a w styczniu 2024 firma porzuciła Kraków.

Czytaj więcej

Solidny wzrost dochodów konsumentów musi znaleźć ujście

Litewska firma zdecydowała się na wycofanie z polskiego rynku, gdyż po pandemicznym boomie na e-zakupy nie ma już śladu. Polacy nie przerzucają się już tak szybko na e-zakupy, jak się spodziewano w czasie obowiązywania restrykcji i w dużej mierze nadal zakupów spożywczych dokonują w tradycyjny sposób.

Pod informacją o ostatniej promocji na profilu Barbory w mediach społecznościowych nieliczni klienci dziękują firmie, że była i wyrażają żal z powodu jej porażki na polskim rynku.

Grupa Maxima wciąż będzie na naszym rynku obecna – należy do niej sieć sklepów Stokrotka.

Barbora poinformowała, bez większego rozgłosu, że prowadzi wyprzedaż związaną z zamknięciem swojego e-sklepu. Tym samym litewska marka opuszcza polski rynek, na który weszła z ambitnymi planami podboju w styczniu 2021 roku. Ówczesny szef firmy Andrius Mikalauskas deklarował, że Barbora chce być e-sklepem „pierwszego wyboru” klientów i liderem rynku e-grocery.

Barbora wychodzi z Polski 

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności