L'Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach - Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu, które zatrudniają łącznie około 6,5 tys. pracowników. Ma ambitne plany co do polskiego rynku. Chce otworzyć dziesięć lokali w ciągu pięciu najbliższych lat.
Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 r. i szybko stała się dynamicznie rosnącą siecią w całych Niemczech, w 2011 r. ruszyła pierwsza w Austrii. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji, z czego w Niemczech działa 132. W 2022 roku sieć zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu.
Czytaj więcej
W Polsce mamy nadal problem z nadmiernym wyrzucaniem żywności. Pozytywne zmiany zacząć może inflacja, zmuszając konsumentów do zastanowienia się, czy warto w ten sposób tracić pieniądze.
W minionym roku firma osiągnęła przychód w wysokości 320,9 mln euro. Obecnie ma 33 franczyzobiorców i partnerów w siedmiu krajach. W marcu bieżącego roku marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają akcjonariuszami mniejszościowymi firmy. W 2023 r. L’Osteria planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.
W grudniu 2022 r. firma podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem z Atena Capital na wprowadzenie i zarządzanie marką na polskim rynku.