Duża sieć włoskich restauracji wchodzi do Polski

L’Osteria obecna jest w ośmiu europejskich krajach, a latem uruchomi pierwszą w Polsce, w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Planuje w pięć lat rozbudować sieć do dziesięciu lokali.

Publikacja: 12.04.2023 14:57

Duża sieć włoskich restauracji wchodzi do Polski

Foto: Adobe Stock

L'Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach - Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu, które zatrudniają łącznie około 6,5 tys. pracowników. Ma ambitne plany co do polskiego rynku. Chce otworzyć dziesięć lokali w ciągu pięciu najbliższych lat.

Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 r. i szybko stała się dynamicznie rosnącą siecią w całych Niemczech, w 2011 r. ruszyła pierwsza w Austrii. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji, z czego w Niemczech działa 132. W 2022 roku sieć zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu.

Czytaj więcej

Pozytywny efekt szalejącej inflacji? Ograniczy marnowanie jedzenia

W minionym roku firma osiągnęła przychód w wysokości 320,9 mln euro. Obecnie ma 33 franczyzobiorców i partnerów w siedmiu krajach. W marcu bieżącego roku marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają akcjonariuszami mniejszościowymi firmy. W 2023 r. L’Osteria planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.

W grudniu 2022 r. firma podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem z Atena Capital na wprowadzenie i zarządzanie marką na polskim rynku.

Adam Mularuk ma wieloletnie doświadczenie w branży gastronomicznej. Jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, gdzie odpowiadał za 12 rynków, 1,8 tys. restauracji i ponad 18 tys. pracowników. W Starbucks za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA jako Country Sales Director Polska.

- Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L'Osteria jest marką o dużym potencjale, oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach – mówi Adam Mularuk.

Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce zaoferuje ponad 170 miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim także dodatkowe sto miejsc w ogródku.

L'Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach - Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu, które zatrudniają łącznie około 6,5 tys. pracowników. Ma ambitne plany co do polskiego rynku. Chce otworzyć dziesięć lokali w ciągu pięciu najbliższych lat.

Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 r. i szybko stała się dynamicznie rosnącą siecią w całych Niemczech, w 2011 r. ruszyła pierwsza w Austrii. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji, z czego w Niemczech działa 132. W 2022 roku sieć zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności