Grupa producentów szampana stowarzyszonych w organizacji branżowej CIVC (Le Comité Interprofessionnel du vin de Champagne) poinformowała, że sprzedaż w 2020 roku spadła o 18 proc. w ujęciu ilościowym. Także w tym roku pandemia mocno odbije się na sprzedaży szampana - informuje agencja Reutera.
Francja i kluczowe rynki eksportowe takie jak Wielka Brytania i Stany Zjednoczone odnotowały 20 proc. spadek wolumenu sprzedaży szampana w 2020 r. Natomiast w Japonii - kolejnym dużym rynku zbytu, sprzedaż była na poziomie aż 28 procent - wynika z danych oddał CIVC. Natomiast w Australii, kolejnym dużym runku zbytu, sprzedaż wzrosła o 14 procent.
Całkowita sprzedaż szampana spadła do 245 milionów butelek w 2020 roku, z prawie 300 milionów w 2019 roku. Wstępne szacunki wskazują, że wartość sprzedaży w zeszłym roku spadła o około 1 miliard euro (1,22 miliarda dolarów) do około 4 miliardów euro - informuje CIVC. Wstępnie grupa prognozowała, że roczna sprzedaż spadnie o około jedną trzecią, a wartość sprzedaży o 1,7 miliarda euro. Pod koniec 2020 roku udało się producentom nieco podkręcić sprzedaż i zahamować spadek.
Brytyjscy detaliści supermarketów raportowali w grudniu wysoki popyt na szampana i inne świąteczne specjały. Także we Francji sprzedaż szampana w supermarketach gwałtownie wzrosła - wynika z raportu firmy analitycznej Nielsen.