Producent wegańskich słodyczy podpadł właścicielowi Milki. Przez kolor opakowania

Międzynarodowy koncern spożywczy zagrozi postępowaniem sądowym londyńskiemu producentowi wegańskich przekąsek z powodu koloru jednego z jej batonów owocowych.

Publikacja: 27.09.2021 12:16

Producent wegańskich słodyczy podpadł właścicielowi Milki. Przez kolor opakowania

Foto: Bloomberg

Koncern Mondelez twierdzi, że batonik kakaowy Primal Pantry „wykorzystuje” znak towarowy jego marki produktów Milka. Prawnicy koncernu domagają się zaprzestania używania liliowych opakowań i grożą karą w wysokości 5200 funtów za każde pojedyncze naruszenie ich znaku towarowego.

Firma Nurture Brands, która jest właścicielem Primal Pantry, zaprzecza zarzutom i twierdzi, że nie podszywa się pod znak towarowy międzynarodowego giganta spożywczego.

Przekąski Primal Pantry zostały wprowadzone na rynek w 2016 roku w różnych kolorach, dzięki czemu „wyróżniają się na sklepowej półce” - powiedział BBC Adam Draper, dyrektor zarządzający Nurture Brands. Draper podkreśla, że ich liliowe batoniki nie są w tym samym odcieniu co produkty Milka i nie są też do nich w żaden sposób podobne. To nie jest ten sam odcień liliowego – podkreśla w rozmowie z BBC. Mondelez nie przedstawił żadnych dowodów, że kolor opakowania jest wystarczająco podobny, aby naruszać znak towarowy Milka - powiedział Draper.

Założona w Londynie firma Nurture Brands dostarcza przekąski wegańskie do sklepów w całej Europie. w całej Europie. W swojej siedzibie w Londynie zatrudnia 26 osób i ma także fabrykę w północno-wschodniej Anglii.

Wycofanie produktów i usunięcie wszystkich opakowań znajdujących się obecnie w obiegu może kosztować od 30 do 50 tys. funtów „bez uwzględniania wszystkich grzywien” - szacuje Draper. BBC informuje, że Mondelez dał Nurture Brands sześć miesięcy na zmianę opakowania.

Amerykańska firma Mondelez jest właścicielem wielu znanych marek, w tym Toblerone i Oreo, a brytyjskie marki Cadbury i Kenco są również częścią jej imperium. W 2019 r. jej spółka zależna Cadbury przegrała proces w wyniku, którego straciła prawo do ochrony specyficznego odcienia fioletu, którego używa do produkcji opakowań do czekolady.

Czytaj więcej

Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Przedstawicielka Mondelez poinformowała, że firma zastrzegła specyficzny odcień fioletu, charakterystyczny dla produktów sprzedawanych pod marką Milka. Potwierdziła tez informacje brytyjskiego producenta o piśmie przedprocesowym podkreślając, że Mondelez „rozpoczął konwersacje” z Primal Pantry, by „rozwiązać problem pokojowo”.

Koncern Mondelez twierdzi, że batonik kakaowy Primal Pantry „wykorzystuje” znak towarowy jego marki produktów Milka. Prawnicy koncernu domagają się zaprzestania używania liliowych opakowań i grożą karą w wysokości 5200 funtów za każde pojedyncze naruszenie ich znaku towarowego.

Firma Nurture Brands, która jest właścicielem Primal Pantry, zaprzecza zarzutom i twierdzi, że nie podszywa się pod znak towarowy międzynarodowego giganta spożywczego.

Pozostało 83% artykułu
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności