Koncern Mondelez twierdzi, że batonik kakaowy Primal Pantry „wykorzystuje” znak towarowy jego marki produktów Milka. Prawnicy koncernu domagają się zaprzestania używania liliowych opakowań i grożą karą w wysokości 5200 funtów za każde pojedyncze naruszenie ich znaku towarowego.
Firma Nurture Brands, która jest właścicielem Primal Pantry, zaprzecza zarzutom i twierdzi, że nie podszywa się pod znak towarowy międzynarodowego giganta spożywczego.
Przekąski Primal Pantry zostały wprowadzone na rynek w 2016 roku w różnych kolorach, dzięki czemu „wyróżniają się na sklepowej półce” - powiedział BBC Adam Draper, dyrektor zarządzający Nurture Brands. Draper podkreśla, że ich liliowe batoniki nie są w tym samym odcieniu co produkty Milka i nie są też do nich w żaden sposób podobne. To nie jest ten sam odcień liliowego – podkreśla w rozmowie z BBC. Mondelez nie przedstawił żadnych dowodów, że kolor opakowania jest wystarczająco podobny, aby naruszać znak towarowy Milka - powiedział Draper.
Założona w Londynie firma Nurture Brands dostarcza przekąski wegańskie do sklepów w całej Europie. w całej Europie. W swojej siedzibie w Londynie zatrudnia 26 osób i ma także fabrykę w północno-wschodniej Anglii.
Wycofanie produktów i usunięcie wszystkich opakowań znajdujących się obecnie w obiegu może kosztować od 30 do 50 tys. funtów „bez uwzględniania wszystkich grzywien” - szacuje Draper. BBC informuje, że Mondelez dał Nurture Brands sześć miesięcy na zmianę opakowania.