Google 5 listopada zablokuje wszystkie reklamy związane z wyborami w USA

Google poinformował reklamodawców, że po zakończeniu głosowania w wyborach w USA, które odbędą się 5 listopada, zablokowane zostaną wszystkie reklamy związane z kampanią wyborczą na platformach należących do tej firmy - informuje serwis Axios.

Publikacja: 18.10.2024 05:54

Donald Trump i Kamala Harris

Donald Trump i Kamala Harris

Foto: REUTERS/Eduardo Munoz, Nathan Howard

arb

5 listopada Amerykanie pójdą do urn, by wybierać prezydenta kraju – o urząd ten ubiegają się Kamala Harris i Donald Trump – ale wybiorą też nową Izbę Reprezentantów (izba niższa parlamentu) oraz 1/3 składu Senatu.

Google blokował już reklamy wyborcze po wyborach w USA w 2020 roku

W przededniu wyborów Google poinformował reklamodawców, że po zakończeniu głosowania (w USA nie obowiązuje cisza wyborcza, agitować można także w trakcie głosowania - red.) 5 listopada usunie reklamy związane z wyborami ze wszystkich swoich platform. Taką samą politykę Google zastosował w czasie wyborów w 2020 roku – celem tych działań jest przeciwdziałanie szerzenia dezinformacji na temat głosowania, w tym przedwczesnego ogłaszania przez kandydatów zwycięstwa w wyborach w momencie, gdy ich wyniki nie są jeszcze przesądzone.

Czytaj więcej

Wybory w USA: Wady i zalety systemu elektorskiego

Google wyjaśnia, że na taki krok zdecydował się „ze względu na dużą ostrożność i aby ograniczyć ryzyko nieporozumień, biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo, że głosy będą nadal liczone po dniu wyborów”.

Usunięte zostaną reklamy związane z wyborami w USA wszystkich szczebli, a także reklamy odnoszące się do wyborów USA, ich przebiegu i wyników – wynika z informacji uzyskanych przez serwis Axios.

Po wyborach w 2020 roku Google zniósł blokadę reklam związanych z wyborami w grudniu

Na Facebooku zakazane jest przedwczesne ogłaszanie zwycięstwa w wyborach

Już wcześniej koncern Meta, do którego należy m.in. Facebook, zapowiedział zablokowanie nowych politycznych, wyborczych i społecznych reklam w ostatnim tygodniu kampanii wyborczej w USA. Koncern nie zapowiedział zablokowania emisji reklam po zakończeniu głosowania, ale – zgodnie z regulaminem – w należących do niego mediach społecznościowych zakazane jest przedwczesne ogłaszanie zwycięstwa w wyborach w sytuacji, gdy wynik nie jest jeszcze pewny.

Po wyborach w 2020 roku Google zniósł blokadę reklam związanych z wyborami w grudniu, kilka tygodni po wyborach prezydenckich. Reklamy wyborcze zostały ponownie zablokowane po ataku zwolenników Trumpa na Kapitol 6 stycznia 2021 roku. Ponownie przywrócono możliwość ich emisji w lutym.

5 listopada Amerykanie pójdą do urn, by wybierać prezydenta kraju – o urząd ten ubiegają się Kamala Harris i Donald Trump – ale wybiorą też nową Izbę Reprezentantów (izba niższa parlamentu) oraz 1/3 składu Senatu.

Google blokował już reklamy wyborcze po wyborach w USA w 2020 roku

Pozostało 88% artykułu
Polityka
Wskazany przez Trumpa kandydat na prokuratora generalnego rezygnuje
Polityka
Anna Słojewska: Europejski nurt skręca w prawo
Polityka
Dlaczego Donald Trump jest syjonistą? „Za wsparciem USA dla Izraela stoi lobby, ale nie żydowskie”
Polityka
Międzynarodowy Trybunał Karny wydał nakaz aresztowania Beniamina Netanjahu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Polityka
Szef WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus prosto ze szczytu G20 trafił do szpitala