Śluza umożliwi przepływanie statków morskich między rzeką Skaldą i kanałem Waasland w rejonie portu Antwerpia i wydatnie odciąży transport drogowy w pobliżu jednego z największych europejskich portów. Budowa pochłonie 340 mln euro.
Konstrukcja zostanie oddana do użytku w 2016 r. Będzie miała długość 500 m, szerokość 68 m i głębokość 17,8 m. Zajmie powierzchnię równą 80 boiskom do piłki nożnej. Dotychczasowa rekordzistka, holenderska śluza Zandvlietsluis ma wymiary 500 x 57 x 13,5 m. Gigantyczna śluza będzie przyjmowała kilka statków jednocześnie.
Budowa wymaga przemieszczenia 9,1 mln metrów sześc. ziemi. Podczas budowy zużytych zostanie 795 tys. m sześc. betonu i 20 tys. ton stali – trzy razy więcej niż waży wieża Eiffla.