Pośrednicy przekonują, że wystawiane na sprzedaż czy nawet wynajem mieszkania i domy warto poddać stylizacji (ang. home staging), czyli zabiegom upiększania poprzez odpowiednie umeblowanie, oświetlenie, dodatki.
– Home staging ma głęboki sens. Klienci kupują oczami – uważa Radosław Wąsak z agencji W&W Real Estate. – Im nieruchomość lepiej przygotowana, zaprezentowana na dobrych zdjęciach, tym więcej oglądających, a więc – większa szansa na szybką sprzedaż lub wynajem za wyższą cenę – podkreśla pośrednik.
Także Diana Gałązka z agencji Freedom Nieruchomości Brzeg jest przekonana, że home staging to doskonała strategia na zwiększenie atrakcyjności nieruchomości w oczach kupujących lub najemców.
– Profesjonalista aranżuje przestrzeń, aby jak najlepiej prezentowała się i na zdjęciach, i podczas oglądania – wyjaśnia Diana Gałązka. – Dzięki temu potencjalni kupcy łatwiej mogą sobie wyobrazić, jak mogliby wykorzystać poszczególne pomieszczenia. Właściciele i wynajmujący nieruchomości, korzystając z usług profesjonalnego home stagera, zyskują szansę na przyspieszenie sprzedaży i zwiększenia albo ceny, albo stawki najmu – potwierdza.
Aleksandra Podsiedlik z Freedom Częstochowa Centrum dopowiada, że podczas sprzedaży nieruchomości ogromne znaczenie ma pierwsze wrażenie. – A dobrze wykonany home staging może sprawić, że nieruchomość będzie się wydawać bardziej przestronna, jasna i atrakcyjna – potwierdza.