Lider Nieruchomości to konkurs organizowany od pięciu lat przez Otodom, najpopularniejszy serwis z ogłoszeniami kupna i sprzedaży oraz najmu nieruchomości, wchodzący w skład Grupy OLX. Celem inicjatywy jest wskazanie firm, które w danym roku wyróżniały się najwyższą jakością świadczonych usług i dbałością o potrzeby klientów. Otodom w ten sposób promuje najlepsze praktyki, co ma przełożyć się na wsparcie profesjonalizacji oraz budowę pozytywnego wizerunku całej branży.
W tegorocznej edycji podniesiono jeszcze poziom wymagań. Tym razem brane były pod uwagę nie tylko te agencje, które same się do konkursu zgłaszały. Nominację do grona uczestników przyznawano na podstawie kompleksowego przeglądu jakości ofert wystawionych w serwisie Otodom w 2022 r. Na dalszych etapach przeprowadzona została pogłębiona ocena praktyki nieruchomościowej zakwalifikowanych uczestników oraz jakość obsługi klientów.
Spośród najlepszych agencji w każdym województwie wybrano lidera: 4te Piętro (woj. lubelskie), Centrum Nieruchomości Kopernik (kujawsko-pomorskie), Express House Real Estate (podlaskie), Freedom Nieruchomości Rzeszów (podkarpackie), Galeria Nieruchomości (zachodniopomorskie), Greathouse (świętokrzyskie), Manufaktura Mieszkań (wielkopolskie), Mr. House (łódzkie), PC Kancelaria Nieruchomości (opolskie), Royal Space (małopolskie), Skorecki Nieruchomości (lubuskie), TreeHouse Nieruchomości (warmińsko-mazurskie), White Wood Nieruchomości (pomorskie), Wro Nieruchomości (dolnośląskie), Vilea Property Boutique (mazowieckie) i Zboralscy Group (śląskie).
– Konkurs ma prowadzić do czegoś więcej niż wręczenia statuetek i pogratulowania najlepszym. To przede wszystkim dążenie, by wszyscy klienci – niezależnie od tego czy sprzedają, kupują czy wynajmują – mogli korzystać z najwyższej jakości usług – powiedział Marcin Kawecki, General Manager Real Estate PL w Grupie OLX. – Przez wskazanie firm, które je świadczą, przykładów do naśladowania, dajemy nie tylko jasny sygnał, że warto współpracować z pośrednikami, bo są to godni zaufania partnerzy. Wyłaniamy również ambasadorów najlepszych praktyk – dodał.
Jak wynika z badań firmy IQS, która nadzorowała proces nominowania agencji do konkursu, 40 proc. Polaków pozytywnie ocenia pośredników, 42 proc. neutralnie, a 61 proc. osób, które z agentami już współpracowały, określa to doświadczenie jako dobre. Prace nad dalszą profesjonalizacją branży i podnoszeniem jakości obsługi są wciąż kluczowe, ponieważ klienci stają się coraz bardziej świadomi i wymagający.