Promocja programów mieszkaniowych pod lupą. Jest zawiadomienie do prokuratury

Ponad 6,8 mln zł wydał w ubiegłym roku resort rozwoju na promocję programów mieszkaniowych, m.in. „Bezpiecznego kredytu 2 proc.”. NIK i obecne władze ministerstwa kwestionują część wydatków. Mówią o niegospodarności.

Publikacja: 18.10.2024 14:45

Promocja programów mieszkaniowych pod lupą. Jest zawiadomienie do prokuratury

Foto: Adobe Stock

Jak podają obecne władze Ministerstwa Rozwoju i Technologii, wydatki resortu w 2023 roku (w czasie rządów PiS) na promocję programów mieszkaniowych przekroczyły 6,8 mln zł. Promocja programu „Pierwsze mieszkanie”, którego częścią był „Bezpieczny kredyt 2 proc.”, pochłonęła ok. 5,8 mln zł.

Tani kredyt na billboardach

Kampania „Moje Miejsce” (dotycząca zagospodarowania przestrzennego) kosztowała ponad 35,2 tys. zł, Budownictwo Socjalno-Komunalne – 349,6 tys. zł, Kampania Parasolowa – ponad 540,1 tys. zł, a Rządowy Program Mieszkanie Komunalne – 81 tys. zł.

- Promocja programów mieszkaniowych była realizowana przez cały 2023 rok, w telewizji, radiu, internecie, na billboardach  – informuje „Rz” resort rozwoju i technologii. Były też organizowane wydarzenia promujące te programy (np. konferencje). 

„Bezpieczny kredyt” nie potrzebował promocji

Między innymi tym wydatkom przyjrzała się Najwyższa Izba Kontroli. - Analizując wykonanie budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej w 2023 roku, NIK zarzuciła, że środki przeznaczone na kampanię promującą program „Pierwsze Mieszkanie” zostały wydatkowane w sposób niecelowy i niegospodarny, bez dokonania analizy potrzeby przeprowadzenia tej kampanii – przekazało nam biuro prasowe MTiR. Urzędnicy tłumaczą, że „zła sytuacja mieszkaniowa w Polsce” sprawiła, iż program wsparcia cieszył się ogromnym zainteresowaniem  potencjalnych beneficjentów „bez uprzednich działań promocyjnych ze strony ministerstwa”.

Czytaj więcej

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” rozsiał się po całym kraju. Gdzie najbardziej?

- Po analizie dokumentów, biorąc pod uwagę negatywną ocenę kontrolerów NIK, MRiT złożyło do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa w zakresie przeznaczenia w 2023 r. ok. 6 mln zł na promocję programów mieszkaniowych – informuje biuro prasowe resortu.

Jak podają obecne władze Ministerstwa Rozwoju i Technologii, wydatki resortu w 2023 roku (w czasie rządów PiS) na promocję programów mieszkaniowych przekroczyły 6,8 mln zł. Promocja programu „Pierwsze mieszkanie”, którego częścią był „Bezpieczny kredyt 2 proc.”, pochłonęła ok. 5,8 mln zł.

Tani kredyt na billboardach

Pozostało 84% artykułu
Materiał Partnera
Nowoczesne mieszkania z ukłonem w stronę historii
Nieruchomości mieszkaniowe
Murapol po konferencji: stabilna sprzedaż, sowite marże
Nieruchomości mieszkaniowe
Murapol z bardzo agresywną promocją na koniec roku
Nieruchomości mieszkaniowe
Dom Development po konferencji: rynek zdrowy, rządowy program nie jest niezbędny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nieruchomości mieszkaniowe
Dom Development gwiżdże na spowolnienie. Chce sprzedać ponad 4 tys. mieszkań