Związek Producentów Audio Video przygotował podsumowanie 2023 r. na polskim rynku muzycznym. To kolejny rok z dwucyfrowym wzrostem, który wygenerował 671,5 mln zł przychodu, zapewniając Polsce 18. miejsce w rankingu największych rynków muzycznych świata.
Streaming rządzi w fonografii
Za systematyczne wzrosty na rynku muzycznym odpowiedzialna jest sprzedaż cyfrowa, która w Polsce stanowi już prawie 77,5% całości rynku.
W roku 2023 r. na muzykę w formatach cyfrowych wydaliśmy o prawie jedną czwartą (24,8%) więcej niż w roku ubiegłym, co przełożyło się na ponad 520 mln zł przychodu.
W roku 2023 r. na muzykę w formatach cyfrowych wydaliśmy o prawie jedną czwartą (24,8%) więcej niż w roku ubiegłym
Sprzedaż fizyczna, pomimo spadku udziału płyt CD (–10,9%), utrzymała wielkość zbliżoną do ubiegłorocznej, a przy wzroście o 1,6% przekroczyła poziom 151 mln zł. Zagwarantował to głównie rosnący udział sprzedaży płyt winylowych, który przy wzroście o 24,7% wygenerował ponad 61,8 mln zł przychodu.