ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza

Podwrocławski producent filmów ma nowe zlecenia od Netfliksa i rozmawia z Amazonem. Szef polskiej firmy widzi fluktuacje u streamingowych platform. Ważni są klienci tacy, jak Polsat. Jak komentuje spór w rodzinie Zygmunta Solorza?

Publikacja: 02.10.2024 06:01

„W głębi lasu” to pierwszy serial, który ATM Grupa wyprodukowała dla Netflixa

„W głębi lasu” to pierwszy serial, który ATM Grupa wyprodukowała dla Netflixa

Foto: atmgrupa.pl

ATM Grupa, producent filmów, seriali oraz innych formatów dla nadawców telewizyjnych i platform streamingowych, a ostatnio także kin („Rzeczy Niezbędne” w reż. Kamili Tarabury zebrały nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni) chce zakończyć 2024 rok bardzo dobrymi wynikami finansowymi – poinformował Emil Dłużewski, członek zarządu firmy z Bielan Wrocławskich. Nie sprecyzował, co to oznacza.

ATM Grupa obiecuje udany rok

- W spółkach konsolidowanych metodą pełną planujemy na koniec roku bardzo dobre wyniki – powiedział dziennikarzom i analitykom we wtorek.

Kontrolowana przez małżeństwo Dorotę i Tomasza Kurzewskich grupa wykazała po półroczu 112,4 mln zł przychodu (wzrost o 15 proc.), 22,3 mln zł EBITDA (plus 21 proc.), 11,6 mln zł zysku operacyjnego (plus 49 proc.) oraz 9,9 mln zł zysku netto (plus 50 proc.). 

Czytaj więcej

Omdia: za 5 lat Netflix przegoni Polsat Box

ATM Grupa od lat produkuje lub udostępnia infrastrukturę i specjalistów do produkcji filmów i innych programów dla stacji telewizyjnych. Prezes Andrzej Muszyński nie kryje jednak, że obecnie istotnym dla niej segmentem klientów są platformy streamingowe.

„Breslau” prawie gotowy. Netflix zleca kolejne produkcje

-  W Polsce szczególnie, ale też na świecie fluktuuje segment, który wydaje się dla nas krytycznie ważny, czyli segment platform SVoD (subskrybowane wideo na żądanie – red.). Platformy eksperymentują: zaczynają pokazywać reklamy, przybywa FAST-ów (ang. free ad-supported television, czyli internetowe kanały telewizyjne z reklamami) – powiedział Muszyński, dodając, że ATM Grupa jest w trakcie budowy pozycji na tym rynku.

ATM Grupa wyprodukowała dla Netfliksa już m.in. „Zachowaj spokój”, czy „W głębi lasu”. Prezes spółki zdradził dziś, że wyprodukowała ona dla Netfliksa czwarty tytuł (nie podał szczegółów), a kolejne trzy są w planach. Ocenił, że serial „Breslau” kręcony dla platformy Disney+ jest zaawansowany w 70 proc. - Rozmowy z Primem (Amazon Prime – red.) trwają, są bardziej skomplikowane – powiedział Muszyński.

Podkreślał, że ATM Grupa jest nadal mocnym uczestnikiem rynku produkcji telewizyjnych. Obecnie realizuje serial dla Telewizji Polskiej, który zapewne trafi także na którąś z platform streamingowych – mówił.

Muszyński o sporze w Polsacie: Niewskazane niepokoje

Ważnym klientem ATM Grupy jest od początku historii firmy Telewizja Polsat (Zygmunt Solorz ma ponad 17 proc. akcji). Muszyński pytany o wpływ sporu rodzinnego w grupie Cyfrowy Polsat na biznes ATM Grupy zapewnił z jednej strony, że nie widzi ryzyka utraty takiego klienta. – Nie czuję żadnego zagrożenia. Programy, które produkujemy są fundamentem zarówno dla Polsatu, jak i TV4 – powiedział.

Pytany o nowe produkcje premium przyznał, że spór rodzinny Solorzów niesie pewne ryzyko dla przyszłych projektów. - Tego typu niepokoje nie są wskazane. Stabilność takiego podmiotu (jak Polsat – red.) jest ważna dla całego rynku – powiedział Andrzej Muszyński.

- W Polsacie mamy jeden wysokobudżetowy serial zaklepany. Natomiast obawiam się opóźnienia w procesach decyzyjnych przy rzeczach nowych, zwłaszcza wykraczających poza poziom budżetów, do których Polsat był przyzwyczajony – dodał prezes ATM Grupy.

Szwedzkie straty 

Menedżment producenckiej grupy podał także, że wyniki trzeciego zakończonego właśnie kwartału zasiliły takie projekty jak obsługa Igrzysk Olimpijskich, czy realizacja programu „The Voice of Poland” dla Telewizji Polskiej.

Czytaj więcej

Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy

Stratę po półroczu miał segment deweloperski ATM Grupy (0,3 mln zł netto). Spadł zysk segmentu gier komputerowych, za który odpowiada wynik spółki matki giełdowego producenta – BoomBitu.

- Nasz skonsolidowany wynik byłby lepszy, gdyby nie jednorazowy odpis na gruncie, który posiadamy w Szwecji – zaznaczył we wtorek Dłużewski. Chodzi o nieruchomość w Anderslov, należącą do ATM Development AB, zależnej od ATM Living AB.  – Spodziewamy się w segmencie deweloperskim bardzo dobrego wyniku ze względu na zaplanowane na czwarty kwartał przeniesienia własności – zapowiedział menedżer. 

ATM Grupa, producent filmów, seriali oraz innych formatów dla nadawców telewizyjnych i platform streamingowych, a ostatnio także kin („Rzeczy Niezbędne” w reż. Kamili Tarabury zebrały nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni) chce zakończyć 2024 rok bardzo dobrymi wynikami finansowymi – poinformował Emil Dłużewski, członek zarządu firmy z Bielan Wrocławskich. Nie sprecyzował, co to oznacza.

ATM Grupa obiecuje udany rok

Pozostało 90% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?