Telewizje kablowe i telekomunikacyjni operatorzy stacjonarni oraz komórkowi, jak co roku o tej porze, rozpoczynają bój o kieszenie rodziców uczniów i kiesy studentów. W tym roku kuszą posiadaczy legitymacji szkolnych i studenckich przede wszystkim szybkością dostępu do sieci, pakietami z usługami mobilnymi oraz elastycznością terminów umowy. Mniejszy nacisk kładą na ceny.
Specjalną ofertę dla studentów przygotowały łódzka sieć telewizyjna Toya, wielkopolska Inea czy gdyńskie Multimedia Polska.
W gronie tym wyróżnia się Inea, która jako pierwszy operator w kraju na większą skalę oferuje internet o prędkości ściągania danych 1 gigabita na sekundę. Takie możliwości daje światłowód, w którą to technologię kablówka inwestuje od kilku lat. Nie jest to usługa tania (kosztuje ok. 180 zł miesięcznie), ale może być atrakcyjna dla osób, które zamawiają także telewizję kablową (nabywcy światłowodowego dostępu przez rok nie zapłacą nic za telewizję).
Toya proponuje zaś studentom przede wszystkim umowy elastyczne: na siedem i dziewięć miesięcy, z możliwością dokupienia usług mobilnych, telewizji internetowej HBO Go lub sportowej Eleven.
Telewizja kablowa Multimedia Polska proponuje studentom stacjonarny internet o maksymalnej prędkości 120 megabitów na sekundę za 60 zł miesięcznie, ale uatrakcyjnia ofertę usługą mobilnego dostępu za złotówkę (to cena za 4 lub 5 gigabajtów transferu).