Zysk Yahoo wyniósł 6,8 mld dolarów (5,3 mld euro), jednak zdecydowana większość tej kwoty pochodzi ze sprzedaży części akcji spółki Alibaba - 6,3 mld dolarów. Po wyłączeniu z zysków z tej transakcji, amerykańska spółka zarobiła 543 mln dolarów.
Yahoo poinformował, że przychody z reklam spadły o 5 proc., mimo, że spółka sprzedała o 24 proc. reklam więcej niż w tym samym kwartale 2013 roku. Jednak ceny reklam spadły w porównaniu z tym o 24 proc.
Prezes koncernu Marissa Mayer podkreślała, że inwestycje w technologie mobilne przyniosą przyniosą w końcu zysk, tym bardziej, że produkty mobilne zyskały uznanie branży, a także zaczęły generować więcej przychodów - podkreślała prezes Yahoo. - To był dobry,solidny kwartał - podkreślał Mayer podczas prezentacji wyników.
Spółka poinformowała, że przychody z produktów mobilnych wyniosły w trzecim kwartale do 200 mln dolarów. Firma prognozuje, że na tej działalności zarobi 1,2 mld dolarów do końca tego roku.
Yahoo od lipca 2012 kupiło już kilkanaście start-upów, m.in. platformę blogową Tumblr za 1,1 mld dolarów oraz rywala Snapchata - Blink.