Mattel chce płynąć na fali sukcesu „Barbie”. Będzie więcej filmów

Producent zabawek chce wykorzystać sukces filmu Grety Gerwig i zdywersyfikować źródła przychodów, o czym poinformował przy ogłaszaniu nie najlepszych wyników finansowych.

Publikacja: 27.07.2023 13:58

Producent zabawek chce wykorzystać sukces filmu Grety Gerwig

Producent zabawek chce wykorzystać sukces filmu Grety Gerwig

Foto: AFP

Już na początku lipca Ynon Kriez, szef koncernu Mattel, zapowiadał tworzenie „uniwersum Barbie”, czym nawiązywał do Marvel Cinematic Universe. Teraz, przy okazji prezentowania wyników firmy, Kriez chwalił się sukcesem „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig.

- To kamień milowy dla firmy Mattel i pokaz kulturowego oddźwięku naszej własności intelektualnej – mówił, cytowany przez BBC, Ynon Kriez.

- Chodziło o stworzenie wydarzenia kulturalnego i wykorzystanie naszych marek w sposób, w jaki nigdy wcześniej ich nie wykorzystywaliśmy – cytuje z kolei Krieza CNN, stacja należąca do tego samego właściciela, co producent filmu „Barbie”.

W kolejnych filmach pojawiać się mają także inne niż Barbie marki firmy – Barney, Hot Wheel i Polly Pocket. Mattel przy tym nie ujawnia informacji, czy w przypadku „Barbie” zarabia bezpośrednio na filmie, czy tylko na umowach partnerskich i licencjach z filmem związanych. Wydał także album ze ścieżką dźwiękową do filmu.

Czytaj więcej

„Barbie” poprawiła humor kinom

Dobre wiadomości związane z filmem i dalszymi kinowymi planami Mattela, pozwoliły osłodzić nieco gorzką pigułkę w postaci spadku sprzedaży i zysków koncernu. W drugim kwartale 2023 roku sprzedaż spadła rok do roku o 12 procent, a zysk o 60 procent (przy czym analitycy spodziewali się straty). Sukces filmu (337 mln dolarów wpływów na całym świecie w weekend otwarcia) jest więc szansą na zmianę trendu.

Koncernowi lepsza sprzedaż jest bardzo potrzebna, gdyż detaliści wciąż mają niesprzedane zabawki po zeszłorocznym okresie świątecznym, co przyznał Anthony DiSilvestro, dyrektor finansowy Mattel. Popyt nakręcany przez film pozwoli jednak, w przekonaniu DiSilvestra, zwiększyć sprzedaż lalek i poprawić wyniki.

Czytaj więcej

Barbie wygrała z Oppenheimerem. Są wyniki sprzedaży biletów

Mattel wyraźnie zamierza płynąć na fali i dyskontować sukces filmu z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem, jednak dosłownie przytoczona wypowiedź Ynona Kreiza sugeruje, że w kierownictwie koncernu wciąż jest daleko do euforii, która mogłaby wynikać z sukcesu w kinach.

- Niczego nie ogłosiliśmy i prawdopodobnie jest trochę za wcześnie, by mówić o kontynuacjach. Ale oczywiście, wraz z sukcesem filmu… to daje więcej możliwości. Oczekujemy, że będziemy mieli większe możliwości w zakresie treści. I to nie tylko filmów, ale także telewizji i innych obszarów, w których nadal angażujemy ludzi mających emocjonalny związek z marką – mówił Kriez.

- Tu nie chodzi tylko o jeden film. Celem było stworzenie franczyzy filmowej i dalsze rozszerzanie marki na więcej sposobów, a sukces rodzi sukces - dodał szef Mattela. 

Już na początku lipca Ynon Kriez, szef koncernu Mattel, zapowiadał tworzenie „uniwersum Barbie”, czym nawiązywał do Marvel Cinematic Universe. Teraz, przy okazji prezentowania wyników firmy, Kriez chwalił się sukcesem „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig.

- To kamień milowy dla firmy Mattel i pokaz kulturowego oddźwięku naszej własności intelektualnej – mówił, cytowany przez BBC, Ynon Kriez.

Pozostało 88% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd