Już na początku lipca Ynon Kriez, szef koncernu Mattel, zapowiadał tworzenie „uniwersum Barbie”, czym nawiązywał do Marvel Cinematic Universe. Teraz, przy okazji prezentowania wyników firmy, Kriez chwalił się sukcesem „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig.
- To kamień milowy dla firmy Mattel i pokaz kulturowego oddźwięku naszej własności intelektualnej – mówił, cytowany przez BBC, Ynon Kriez.
- Chodziło o stworzenie wydarzenia kulturalnego i wykorzystanie naszych marek w sposób, w jaki nigdy wcześniej ich nie wykorzystywaliśmy – cytuje z kolei Krieza CNN, stacja należąca do tego samego właściciela, co producent filmu „Barbie”.
W kolejnych filmach pojawiać się mają także inne niż Barbie marki firmy – Barney, Hot Wheel i Polly Pocket. Mattel przy tym nie ujawnia informacji, czy w przypadku „Barbie” zarabia bezpośrednio na filmie, czy tylko na umowach partnerskich i licencjach z filmem związanych. Wydał także album ze ścieżką dźwiękową do filmu.
Czytaj więcej
Mimo wakacji duet filmowy zwany „Barbenheimer” przyciągnął w Polsce w weekend otwarcia setki tysięcy widzów.