Różowy niczym kolory Barbie sos trafia do sklepów w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii jako efekt współpracy koncernów Heinz i Mattel. Obie firmy postanowiły upiec w ten sposób dwie pieczenie przy jednym ogniu – po pierwsze świętują w ten sposób wspólnie sześćdziesiątą piątą rocznicę wprowadzenia słynnej lalki na rynek, a po drugie próbują wykorzystać wciąż żywe, choć zdecydowanie słabnące, zapotrzebowanie na wszystko co różowe związane z filmem „Barbie”.
Specjalny Heinz Classic Barbiecue Sauce to mieszanka wegańskiego majonezu, przypraw nadających mu smak BBQ i soku z buraka dla uzyskania różowego koloru. Jest on urzeczywistnieniem wyrażonych w odpowiedziach na post Heinza na Instagramie życzeń o tym, by powstał taki właśnie różowy produkt.
- Barbie w zeszłym roku ponownie podbiła serca Brytyjczyków, a po zobaczeniu reakcji, jaką ten sos wywołał wśród naszych fanów w mediach społecznościowych, wiedzieliśmy, że musimy go urzeczywistnić – powiedział cytowany przez serwisow Food&Wine Thiago Rapp z koncernu Heinz.
Czytaj więcej
Wygląda na to, że nadchodzi koniec dominacji wszechobecnego różu, którą zawdzięczaliśmy popularności filmu o Barbie. Najnowszy raport firmy Pantone pokazuje, że nadchodzi czas barw „praktycznych”.