Choć w ostatnich dniach kurs Allegro mocno rósł i akcje kosztowały już niemal 39 zł, to w dniu ogłoszenia dobrego sprawozdania spółki za pierwszy kwartał traciły ok. 7 proc., a cena spadała w ciągu dnia nawet poniżej 34 zł. Być może to realizacja zysków, ale analitycy nieoficjalnie przyznają, że wciąż niewiadomą są koszty związane z biznesem poza Polską, który może nieraz zaskoczyć stratami.
Allegro podało, że w pierwszym kwartale wartość sprzedaży brutto na platformie (GMV) w Polsce wzrosła o 14 proc. r./r., do 12,3 mld zł. W całej grupie, licząc wraz z rynkiem czeskim, wzrosła o 21,4 proc. r./r. W efekcie przychody z działalności w Polsce wzrosły w pierwszym kwartale o 22,7 proc. r./r., do 1,71 mld zł. Z kolei liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła czwarty kwartał z rzędu do 14,2 mln.
Czytaj więcej
Trzeci rok z rzędu koncern Apple jest liderem zestawienia najbardziej innowacyjnych firm świata, ale Tesla jest już wiceliderem. Amazon wciąż na trzeciej pozycji - wynika z badania Boston Consulting Group
– Ostatnie miesiące pokazują, że udział firm sprzedających tylko w internecie w całkowitej sprzedaży detalicznej ustabilizował się na poziomie ok. 10 proc. – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający w Unity Group. – Jednocześnie liczba graczy omnichannel z raportowanym udziałem sprzedaży w kanale online wciąż zwiększa się. Nawet jeżeli w ich przypadku udział e-handlu w sprzedaży nie rośnie, to jest na poziomie ponad 20 proc. – dodaje.