Według gazety w 2021 r. Rosja odpowiadała za 16 proc. całej sprzedaży szwedzkiej firmy, która wyniosła nieco ponad 1 mld euro.
Dyrektor generalny Oriflame Magnus Brännström, który w swojej karierze miał do czynienia z aż sześcioma poważnymi rosyjskimi kryzysami, określił rosyjską inwazję jako „ogromną katastrofę”.
Po rozpoczęciu inwazji rosyjskiej na Ukrainie ponad 250 zagranicznych firm zawiesiło pracę w Rosji lub opuściło rosyjski rynek.
Jako jedna z ostatnich decyzje o porzuceniu rosyjskiego rynku podjęła amerykańska firma specjalizująca się w żywieniu dietetycznym Herbalife Nutrition, która ogłosiła zawieszenie pracy w Federacji Rosyjskiej ze względu na sytuację w Ukrainie. Amerykańska firma zawiesi działalność wszystkich 62 centrów sprzedaży w Rosji i nie będzie wysyłać swoich produktów do Rosji. Herbalife przekaże również wszystkie zyski uzyskane w Federacji Rosyjskiej na rzecz uchodźcom z Ukrainy.
Także koncern Colgate-Palmolive wstrzymał wszelkie działania medialne i reklamowe w Rosji oraz ograniczył znacznie eksport do tego kraju swoich produktów. Firma będzie dostarczać wyłącznie produkty niezbędne do codziennego użytku dla zdrowia i higieny.